Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Ακριβή αμοιβή στο τάμα της.....!!!!!

  Αιχμηρός ο τόπος. Και απαράκλητος. Μα το εικό­νισμα της Παναγίας στο αιγαιοπελαγίτικο νησί δρο­σίζει τα ηλιοκαμένα πρόσωπα η χάρη Της αύρα ουράνια στα βασανισμένα κορμιά τους. 
Οι νησιώτες ευλαβούνται την Παναγία την Aργοκοιλιώτισσα. Παλλαϊκό προσκύνημα στην εορτή της στη Νάξο.
Έτσι κι αυτή τη χρονιά. Προσανατολισμένη η εκκλησιά Πανηγυρικός Εσπερινός. Καλλίφωνοι οι ψαλτάδες. Ατέλειωτος ο κόσμος πού ασπάζεται τη θαυματουργή εικόνα Της, ακουμπά τις

προσευχές του, το δάκρυ του, την ελπίδα του στη Μητέρα του Θεού και Μητέρα όλων. Κι ανήμερα της εορτής ο Δε­σπότης μεγαλόπρεπα δίνει άλλο τόνο, άλλη αίσθηση στη λατρευτική σύναξη. Κι ο κόσμος πολύς και ποικίλος. Με ησυχία και με θόρυβο. Με σιωπή και με κουβέντες. Με βάσανα και με χαρές. Με πίστη όμως όλοι. Ανάμεσα τους και ή κυρά Κατε­ρίνα.
Χαρακτηριστικός τύπος νησιώτισσας. Απλοϊκή, ανοιχτόκαρδη, πρόθυμη σε προσφορά, αεικίνητη. Την προσπερνάς ανάμεσα στο πλήθος, δεν της δίνεις σημασία. Τίποτε το αξιοπρόσεχτο πάνω της. Μία συ­νηθισμένη γυναίκα. Αλλά αυτή έζησε το θαύμα και μάς το διηγήθηκε απλά και απερίτεχνα:
«Στο σπιτικό μας ή ζωή κυλούσε όμορφα κι αγαπη­μένα, χωρίς όμως τις χαρές πού μόνο ή παρουσία των παιδιών δωρίζει στις καρδιές των γονιών τους. Κι ή λύπη άρχιζε να σκιάζει το γάμο μου, όταν μια μέρα έταξα μέσα από τα φυλλοκάρδια μου:
"Παναγιά μου, κάνε του χρόνου να έρθω διπλή στη χάρη Σου, μ' ένα μωρό στην αγκαλιά μου, κι εγώ κάθε Σάββατο θα σου ανάβω τα καντήλια σου, Πα­ναγιά μου Άργοκοιλιώτισσα".
"Έτσι προσευχήθηκα κι έτσι έγινε. Την επόμενη χρονιά πήγα πασίχαρη με το βρέφος στη θαλπωρή της αγκαλιάς μου. Με δάκρυα Την ευχαριστούσα πού άκουσε την προσευχή μου. Και πεζοπορώντας 2-3 ώρες κάθε Σάββατο εκπλήρωνα το τάμα μου ανάβοντας τα καντήλια Της.
Κάποιο Σάββατο, χειμώνας ήταν βαρύς, είχε τέτοια νεροποντή, και για ώρες, πού δείλιασα.
- Που θα πας μ αυτή την καταιγίδα; με αντέκοψε ο άντρας μου. Θα πνιγώ μεσοστρατίς, κι εγώ συλλογιζόμουν.
Το τάξιμο σου ήταν για κάθε Σάβ­βατο, μου αντείπε μια άλλη φωνή.
Και ξεκίνησα μες στα χωράφια και τα μονοπάτια να περπατώ λες. Κι η βροχή με τον άνεμο να με δέρνουν και να μ' εμποδίζουν στην περπατησιά μου. 

Οι αστραπές να σχίζουν τον ουρανό να μπουμπουνίζουν τα βουνά σα θεριό. Και να κράζουν σκιαγμένα τα πουλιά στο βάθος η θάλασσα να μουγκρίζει και να αφρίζει πελώρια κύματα. Κι εγώ με τα χρειαζούμενα στην ποδιά μου -δυο πατημασιές μπρος και μια πίσω- να προχωρώ για το τάμα μου.
Τέτοια κακοσύνη είχαμε χρόνια να δούμε στο νησί μας.
Πλησίαζα την εκκλησία, όταν διέ­κρινα μια ωραία μαυροφορεμένη γυ­ναίκα να με περιμένει στα σκαλοπάτια.
- Καλωσόρισες, Κατερίνα, με προ­ϋπάντησε χαμογελώντας. Είσαι κι άβρεχτη, κόρη μου, συμπλήρωσε.

Κοίταξα τα ρούχα μου πού ήταν τελείως στεγνά -λές και δεν με είχε αγγίξει σταγόνα βροχής- αλλά απορ­ροφημένη από το τάμα μου συνέχισα να ανάψω τα καντήλια.
Αφού όλα τα είχα καθαρίσει και πε­ριποιηθεί στο ναό Της, τότε, σα να ήρθα στον εαυτό μου, αναρωτήθηκα πώς ήμουν άβρεχη, ενώ για τρεις ώρες με έλουζε ή βροχή και ποια ήταν αυτή η ωραία μαυροφόρα και πώς με περί­μενε μέσα σε τέτοιο χαλασμό; 

Μάταια την έψαξα παντού. Σαν αστραπή ένιωσα τότε το φτερούγισμα τής καρ­διάς:
- Η Παναγία σε περίμενε! Κι εσύ, πιστή στο τάμα σου, δέχτηκες τη χάρη Της».
Σώπασε η κυρά Κατερίνα κι άκουγε πάλι την καρδιά της να υμνεί την Ύψηλοτέρα των Χερουβείμ και ενδοξότερα των Σεραφείμ.
KM. Από το περιοδικό "Η Δράση μας", Νοέμβριος 2014
 http://www.orthmad.gr

Κλικ στις ιστοσελίδες μας: Αρμενιστής, Εμείς και η Κοινωνία μας, Γιάννης Αργυρός Σαντορίνη

Τα λάθη είναι πολλά όπου η αγάπη είναι λίγη. Εκεί που η αγάπη περισσεύει τα λάθη εξαφανίζονται!

Ανακοίνωση των διαχειριστών της ιστοσελίδας μας

Οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από τα site και blog που μνημονεύονται ή από google search ή από άλλες πηγές και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους.
Τα αποσπάσματα video που δημοσιεύονται προέρχονται από άλλα site τα οποία και αναφέρονται (σαν Πηγή) ή περιέχουν το λογότυπο τους.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος/α θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση του Blog, καλείται να επικοινωνήσει στο atladidas@gmail.com προς αποκατάσταση του θέματος.