Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Ο Γέροντας Παϊσιος μιλά για την κόλαση

- Γέροντα, πως είναι η κόλαση;

- Θα σου πω μια ιστορία που έχω ακούσει:

Κάποτε ένας απλός άνθρωπος παρακαλούσε τον Θεό να του δείξει πως είναι ο Παράδεισος και η κόλαση.

Ένα βράδυ λοιπόν στον ύπνο του άκουσε μια φωνή να του λέει: «Έλα, να σου δείξω την κόλαση».

Βρέθηκε τότε σε ένα δωμάτιο, όπου πολλοί άνθρωποι κάθονταν γύρω από ένα τραπέζι και στην μέση ήταν μια κατσαρόλα γεμάτη φαγητό. Όλοι όμως οι άνθρωποι ήταν πεινασμένοι, γιατί δεν μπορούσαν να φάνε. Στα χέρια τους κρατούσαν από μία πολύ μακριά κουτάλα. Έπαιρναν από την κατσαρόλα το φαγητό, αλλά δεν μπορούσαν να φέρουν την κουτάλα στο στόμα τους. Γι’ αυτό άλλοι γκρίνιαζαν, άλλοι φώναζαν, άλλοι έκλαιγαν…

Μετά άκουσε την ίδια φωνή να τού λέει: «Έλα τώρα να σου δείξω και τον Παράδεισο».

Βρέθηκε τότε σε ένα άλλο δωμάτιο όπου πολλοί άνθρωποι κάθονταν γύρω από ένα τραπέζι ίδιο με το προηγούμενο και στην μέση ήταν πάλι μια κατσαρόλα με φαγητό και είχαν τις ίδιες μακριές κουτάλες. Όλοι όμως ήταν χορτάτοι και χαρούμενοι, γιατί ο καθένας έπαιρνε με την κουτάλα του φαγητό από την κατσαρόλα και τάιζε τον άλλον.

Κατάλαβες τώρα κι εσύ πώς μπορείς να ζεις από αυτήν την ζωή τον Παράδεισο;

            Οποίος κάνει το καλό, αγάλλεται, διότι αμοίβεται με θεϊκή παρηγοριά. Όποιος κάνει το κακό υποφέρει και κάνει τον επίγειο παράδεισο επίγεια κόλαση.

Έχεις αγάπη, καλωσύνη; Είσαι άγγελος και, όπου πας ή σταθείς μεταφέρεις τον Παράδεισο. Έχεις πάθη, κακία; Έχεις μέσα σου τον διάβολο και, όπου πας ή σταθείς, μεταφέρεις την κόλαση.

Από εδώ αρχίζουμε να ζούμε τον Παράδεισο ή την κόλαση.

Πηγή: Αναδημοσίευση από το βιβλίο
«ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ τ. Ε’΄», ΣΕΛ. 48.
© ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

http://www.oodegr.com
http://ahdoni.blogspot.com/2011/05/blog-post_2772.html

Ευγενία Ξεφτέρη. Το τραγούδι του Καραϊσκάκη

Ένα συγκλονιστικό βίντεο που σκορπά ρίγη συγκινήσεως σε κάθε πραγματικό Έλληνα:
Η μικρή Ελληνοπούλα Ευγενία Ξεφτέρη (τυφλή εκ γενετής) τραγουδά με ανεπανάληπτο τρόπο το δημοτικοφανές τραγούδι για τον Μεγάλο Γεώργιο Καραϊσκάκη που έχουν δημιουργήσει δυό άνθρωποι της Εκκλησίας:

Ισλάμ και Δύσις. Α΄ Αρμενία


ΟΜΙΛΙΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ

Ισλαμ και Δυσις

Aρμενια

IΣΩΣ τινές εξ υμών διά πρώτην φοράν ακούετε το όνομα αυτό. Ίσως να μή προκαλήται ανάλογος συγκίνησις επί τώ ακούσματι της χώρας αυτής.

Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

Iσλάμ και Δύσις. Β΄

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ
Eδημοσιεύθη στην «Xριστ. Σπίθα», φ. 581/Δεκεμβρίου 2001
Ισλάμ και Δύσις Β΄


(Oι μεγάλες δυνάμεις κατά το παρελθόν συμπορεύθηκαν με το Iσλάμ. Δεν δυσκολεύθηκαν να ανεχθούν π.χ. την Tουρκία να κακουργεί εμπρός στα μάτια τους εις βάρος ενός αδυνάτου λαού, όπως οι Aρμένιοι. Όταν οι Tούρκοι ενεργούσαν εις βάρος των Aρμενίων γενοκτονία, η στάσι των ισχυρών ήταν γι’ αυτούς σκανδαλωδώς μεροληπτική, αφήνοντας τους δράστες ατιμώρητους, όπως είδαμε στο προηγούμενο φύλλο της «Σπίθας». Mέχρι ποιου σημείου όμως θα φθάσει το κακό, το οποίο, όπως θα δούμε τώρα, είχε και άλλη συνέχεια;)

H Κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να δίνει μόνο το μισό μισθό των Κληρικών!

Το ενδεχόμενο να σταματήσει να καταβάλει το σύνολο της μισθοδοσίας των κληρικών φαίνεται να εξετάζει η Κυβέρνηση, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το ΒΗΜΑ της Κυριακής», μετά την επιδείνωση των οικονομικών δεικτών και της πορείας των εσόδων. Οι περικοπές στους μισθούς των κληρικών ενδέχεται να αγγίξουν μέχρι και το 50% ενώ σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα το ποσό αυτό θα αναλάβει να καλύψει η Εκκλησία από δικούς της πόρους.


Τι γράφει "Το ΒΗΜΑ της Κυριακής"

«ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ νέας αυστηρής λιτότητας εισέρχεται το Δημόσιο με περικοπές αμοιβών και επιδομάτων για όλους τους υπαλλήλους, ακόμη και «κούρεμα» του 50% των μισθών των κληρικών, τους οποίους θα αναλάβει να καλύψει με δικούς της πόρους η Εκκλησία» γράφει στο ρεπορτάζ του στο «ΒΗΜΑ της Κυριακής» ο δημοσιογράφος Ζ.Τσώλης και συνεχίζει: «Το νέο πακέτο μέτρων, το οποίο κατά τις πληροφορίες αποδέχθηκε η τρόικα και θα έρθει προς έγκριση στο Υπουργικό Συμβούλιο, προβλέπει πάγωμα κάθε πρόσληψης ως και το 2015, μείωση του αριθμού των εισακτέων στις αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές από το 2012, σταδιακή αποχώρηση όλων των συμβασιούχων ως το 2015, κατάργηση μονίμων θέσεων στο Δημόσιο και κλείσιμο των ΔΕΚΟ και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου που δεν θα κριθούν “βιώσιμα”».

Αξίζει να σημειωθεί η πληροφορία που περιλαμβάνεται στο σχετικό ρεπορτάζ, για πάγωμα κάθε πρόσληψης ως και το 2015. Κατά συνέπεια είναι προφανές ότι δεν θα τηρηθεί ακόμα και η "κακή" αναλογία του 5-1 στις προσλήψεις των κληρικών. Ήδη κάποιοι Μητροπολίτες που έσπευσαν να χειροτονήσουν κληρικούς χωρίς να έχουν εξασφαλίσει το διορισμό τους, αναζητούν τώρα τρόπους μισθοδοσίας τους.

Η διοίκηση της Εκκλησίας μπροστά στο ενδεχόμενο..."χρεοκοπίας"

Υπενθυμίζεται ότι οι μισθοί και οι συντάξεις των κληρικών και των εργαζομένων στα εκκλησιαστικά ΝΠΔΔ – όπως μάλιστα είχε αναφέρει και ο Μητροπολίτης Πειραιώς σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε στη διαδικτυακή τηλεοπτική εκπομπή του Amen.gr - αγγίζουν το ποσό περίπου των 300 εκατ. ευρώ. Αν λοιπόν οι πληροφορίες γίνουν πραγματικότητα τότε η Εκκλησία της Ελλάδος, η ημιαυτόνομη Εκκλησία της Κρήτης και οι Μητροπόλεις των Δωδεκανήσων αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωπες με ένα τεράστιο οικονομικό πρόβλημα. Και μάλιστα σε μια περίοδο που η Τράπεζα της Ελλάδος επιχειρεί, κατ’ εφαρμογή ενός νόμου του 1950, να θέσει υπό τον διαχειριστικό έλεγχό της τα χρηματικά διαθέσιμα των εκκλησιαστικών ΝΠΔΔ, δηλαδή τις καταθέσεις της Ιεράς Συνόδου, των Μητροπόλεων, των ενοριών κλπ.

«Αν δεσμεύσουν τα χρήματα αυτά, με όποιον τρόπο, θα μας αφαιρέσουν τη δυνατότητα άσκησης φιλανθρωπικού έργου. Αν μάλιστα περικόψουν και κατά 50% την μισθοδοσία του Κλήρου και ζητήσουν να την αναλάβουμε εμείς τότε θα πρέπει η Εκκλησία να αναζητήσει τη χρηματοδότησή της από το ΔΝΤ. Θα χρεοκοπήσουμε» σχολίασε στο Amen.gr, Ιεράρχης της Ελλαδικής Εκκλησίας, στο άκουσμα των πληροφοριών που δημοσιεύει η εφημερίδα «Το ΒΗΜΑ της Κυριακής».

«Εντέλει ας αποζημιώσουν την Εκκλησία για όσα της πήραν και για τα οποία ουδέποτε την αποζημίωσαν। Διαφορετικά, αν θέλουν να πληρώνουμε εμείς τους μισθούς των κληρικών, ας μας επιστρέψουν την εκκλησιαστική περιουσία για να την αξιοποιήσουμε προς όφελος των Ορθοδόξων Χριστιανών, κλήρου και λαού, από τους οποίους η περιουσία αυτή προήλθε και στους οποίους ανήκει» πρόσθεσε ο ίδιος Ιεράρχης.

amen.gr

ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2011/05/h_23.html#ixzz1NMudbL00

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Πόσες και ποιές Οικουμενικές Συνόδους έχουμε;

  Η Α’ Οικουμενική σύνοδος έγινε στην Νίκαια το έτος 325, επί αυτοκρατορίας Μ. Κωνσταντίνου. Πήραν μέρος 318 Πατέρες εκ των οποίων και οι Άγιος Αθανάσιος, Άγιος Σπυρίδωνας και Άγιος Νικόλαος. Το κύριο χαρακτηριστικό της ήταν η καταδίκη της αίρεσης του Αρείου.

Η Β’ Οικουμενική σύνοδος έγινε στην Κωνσταντινούπολη το έτος 381 επί αυτοκρατορίας Μ. Θεοδοσίου. Πήραν μέρος 150 Πατέρες μεταξύ των οποίων και

Θαύμα στον τάφο του Αγίου Νεκταρίου

Ο Άγιος Νεκτάριος το 1908 παραιτήθηκε από διευθυντής της Ριζαρείου Σχολής για λόγους υγείας και γήρατος και εγκαταστάθηκε στο μοναστήρι της Αγίας Τριάδος στην Αίγινα.

Δύο γεγονότα που έλαβαν χώρα τότε είχαν σαν αποτέλεσμα να γίνει άμεσα λαοφιλής. Θεράπευσε έναν δαιμονισμένο νεαρό κάτι που μαθεύτηκε πολύ γρήγορα και οι χωρικοί τότε τον επισκέφτηκαν ζητώντας του να κάνει λειτουργία και δέηση στον Θεό να βρέξει, γιατί είχε 3 χρόνια να βρέξει στο νησί με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί εκτεταμένη ανομβρία και οικονομική ζημία. Πράγματι  λειτούργησε με σύσσωμη την παρουσία των νησιωτών, και την ίδια μέρα άρχισε να βρέχει. Αυτά, οι Αιγινίτες  τα έλαβαν ως θεϊκά σημάδια με αποτέλεσμα να θεωρούν Άγιο τον Νεκτάριο, ακόμα και εν ζωή.

Επι 13 χρόνια αφοσιώθηκε στην καθοδήγηση των μοναχών, στην ανοικοδόμηση της μονής, στη συγγραφή και στην πνευματική και οικονομική στήριξη των αδυνάτων κατοίκων του νησιού. Ο Άγιος συνέθεσε τον ύμνο "Αγνή Παρθένε Δέσποινα", ο οποίος θεωρείται απο τους πιο κατανυκτικούς της ορθοδοξίας. Η παράδοση θέλει την Παναγία να εμφανίζεται ενώπιον του Αγίου Νεκταρίου στο μοναστήρι της Αίγινας, και να του ζητάει να καταγράψει σε χαρτί τον ύμνο.

Οι χτύποι που ακούγονται ακόμη και σήμερα!
Μετά την Κοίμησή του (8 Νοεμβρίου 1920) ετάφη εκεί, κάτω από την σκιά ενός πεύκου που είχε φυτέψει ο ίδιος και που υπάρχει μέχρι σήμερα. Καθημερινά, δεκάδες πιστοί προσέρχονται στον τάφο του και πολλοί υποστηρίζουν ότι έχουν ακούσει τον Θαυματουργό Άγιο, να μετακινεί ή να κτυπάει από μέσα με τη Ράβδο του, υποδηλώνοντας με τον τρόπο αυτόν τη ζωντανή Παρουσία του ανάμεσά μας, ενώ το ίδιο Θαύμα (;) συμβαίνει και στη Μεγάλη Εκκλησία του Αγίου όπου φυλάσσεται το χέρι του.
Δεν είναι λίγοι πάντως εκείνοι που μιλούν για αυθυποβολή των πιστών, αφού όσοι επισκέπτονται το Μοναστήρι γνωρίζουν την ιστορία με τους χτύπους και πηγαίνουν προετοιμασμένοι να οτυς ακούσουν και οι ίδιοι!
Μία προσωπική μαρτυρία

Τα θαύματα του Αγίου είναι πολλά και δεν είναι λίγοι αυτοί που περνούν καθημερινά από το δωμάτιο που άφησε την τελευταία του πνοή στο Αρεταίειο για να προσευχηθούν και να ζητήσουν την βοηθειά του εκεί που καίει διαρκώς ένα καντήλι μπροστά  στην εικόνα του.


Γνωστό είναι επίσης το προσκύνημα στην εκκλησία του Αγίου Νεκταρίου στην Καμάριζα του Λαυρίου όπου οι πιστοί κάνουν λόγο για αμέτρητα θαύματα. Δείτε το βίντεο όπου ο Γέροντας Νεκτάριος -ηγούμενος του προσκυνήματος- διηγείται το θαύμα της ιάσεώς του.


Δείτε τα 4 βίντεο. Μετά το τέλος του πρώτου, κάνουμε κλικ πάνω στο βίντεο δεξιά και ακολουθεί το αμέσως επόμενο.



πηγή

Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Δεν είσαι αυτό που σου έμαθαν.....

Κάποτε υπήρχε ένα πανέμορφο ελεφαντάκι το οποίο είχε εγκαταλείψει η μητέρα του για άγνωστους λόγους. 
Άγνωστους σε εμάς που καλούμαστε να ερμηνεύσουμε ένα γεγονός που δε ζήσαμε και δεν γνωρίζουμε το βάθος της υπόθεσης. 
Πάντως όπως και να έχει το ελεφαντάκι βρέθηκε μόνο του να περιπλανιέται μέσα στην ζούγκλα.
Κάποιοι ακτιβιστές επιστήμονες που μελετούσαν την περιοχή της ζούγκλας όπου είχε εγκαταλειφτεί το μικρό ζώο, το είδαν και πήραν την απόφαση να το πάρουν μαζί τους, έτσι ώστε να το περιθάλψουν στην πρόχειρη επιστημονική βάση που είχαν κατασκευάσει προσωρινά ως εφαλτήριο των ερευνών τους. 
Έτσι και έγινε.
Για λόγους ασφαλείας αλλά και για πρακτικούς καθαρά λόγους αφού ο χώρος τους ήταν πάρα πολύ μικρός, έδεσαν στο ελεφαντάκι με ένα μικρό μαλακό σχοινάκι από το ποδαράκι του έτσι ώστε να μην μπορεί να φύγει και να χαθεί αλλά και για να έχουν το γενικότερο έλεγχο του.
Το μικρό ελεφαντάκι έκανε αρκετές προσπάθειες να τραβήξει τον πάσαλο, προσπάθησε πολλές φορές να σπάσει το σχοινί με το οποίο το είχαν δεμένο αλλά είδε ότι δεν ήταν δυνατόν να τα καταφέρει. 
Καθότι μικρό ακόμη και αδύναμο δεν είχε αυτή την δυνατότητα.
Πέρασαν οι μέρες και οι μήνες και συμπληρώθηκε ένας χρόνος.
Το ελεφαντάκι ήταν πλέον ένας ολοκληρωμένος μεγάλος και δυνατός ελέφαντας. Μεγάλος και δυνατός, έτοιμος μονάχα με την φωνή του, με μια κίνηση του να σκορπίσει τον τρόμο και τον πανικό και να ισοπεδώσει τα πάντα στο πέρασμα του.
Όμως παρόλη αυτή την σωματική και μυϊκή εξέλιξη του εκείνος ήταν ακόμη δεμένος και σκλαβωμένος από το μικρό αδύναμο σχοινάκι, την μικρή κορδελίτσα και το μικρό ξύλινο πάσαλο που του είχαν βάλει την πρώτη μέρα που ακόμη μωρό τον είχαν βρει οι επιστήμονες στην ζούγκλα.
Ποτέ μα ποτέ εκτός από τις πρώτες εκείνες στιγμές- μωρό ακόμη- δεν προσπάθησε να κόψει το σχοινί και να ελευθερωθεί.
Να φύγει, να τρέξει προς την ζωή, την ζωή της ζούγκλας, της πραγματικότητας μέσα στην οποία ανήκε.
Και τούτο γιατί είχε πιστέψει απόλυτα ότι δεν μπορεί. Ότι δεν γίνεται.
Ότι θα είναι πάντα δέσμιος και φυλακισμένος.
Δούλος στις επιθυμίες των άλλων και κυρίως σε αυτό που οι άλλοι όρισαν γι αυτόν να είναι.
Είχε αναπτύξει από μικρός την σκεπτομορφή, ότι η ελευθερία δεν είναι δυνατή.
Είχε μέσα του αυτοματοποιηθεί η σκέψη ότι αυτόν τον πάσαλο δεν μπορεί να τον κουνήσει.
Δεν μπορεί να κερδίσει την λευτεριά του.
Είμαι δέσμιος έλεγε και έτσι θα πεθάνω.
Και όμως όλα ήταν τόσο απλά, αλλά και τόσο δύσκολα χωρίς την επιθυμία να σπάσει την σχέση του με το παρελθόν και τους κανόνες που άλλοι έβαλαν στην ζωή του για να τον κάνουν σκλάβο τους. Η λευτεριά, η γεύση μιας άλλη ζωής, είναι η κατανόηση των δυνατοτήτων μας.
Η συμφιλίωση με τον εαυτό μας.
Η γνωριμία την αληθινή μας φύση, με αυτό που πλαστήκαμε να είμαστε και όχι με εκείνο που η οικογένεια μας, η φυλή μας, τα σχολεία μας, και η κοινωνία μας είπε πως πρέπει να είμαστε μοιράζοντας μας ρόλους που εξυπηρετούν την " κοινωνική ηρεμία" και συμβατικότητα, είναι μια δυνατότητα πραγματική και όχι ουτοπική.
Άλλωστε το πάθος για την λευτεριά είναι δυνατότερο από όλα τα κελιά….
Αρκεί να το πιστέψουμε, να το ποθήσουμε, να το θελήσουμε, να αγωνιστούμε να φύγουμε μακριά από την κόλαση της συνήθειας. 


ΠΗΓΗ:  http://plibyos.blogspot.com/2009/10/blog-post.html
 

Το Πετραχήλι

Σε κάθε ιερό Μυστήριο βλέπουμε τον ιερέα να φορά το πετραχήλι.

Το ερώτημα είναι για ποιό λόγο το φορά ο ιερέας;
Όπως έχουμε τονίσει και σε άλλα μας άρθρα, είναι πολύ σημαντικό στον Χριστιανό Ορθόδοξο να γνωρίζει την πίστη του και όσα συμβαίνουν κυρίως κατά την ώρα της Θείας Λειτουργίας.

Το να βρισκόμαστε απλώς μέσα στον ιερό ναό και να παρατηρούμε ως θεατές ένα ''έργο'' που δεν καταλαβαίνουμε, δεν έχει κανένα νόημα και φυσικά κάτι τέτοιο δεν οικοδομεί πνευματικά.

Ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι καλούμαστε να γνωρίζουμε όλα όσα αφορούν στην πίστη μας αλλά και όσα αφορούν στον Ναό.

Στο παρόν άρθρο θα δούμε μερικά πράγματα για το πετραχήλι.

Το πετραχήλι είναι λειτουργικό άμφιο του Επισκόπου και του Πρεσβυτέρου.

Είναι ένα στενόμακρο ύφασμα που ξεκινά από τον αυχένα και φτάνει μέχρι τα πόδια.

Κοσμείται με χρυσοκέντητες και υφαντές παραστάσεις.

Συμβολίζει την χάρη του Αγίου Πνεύματος:
"Ευλογητός ο Θεός, ο εκχέων την χάριν επί τους Ιερείς Αυτού"
(Ευχή της ενδύσεως).

Συμβολίζει επίσης την υποταγή του κληρικού στο ζυγό του Χριστού.
(Πράξεις 15.10) -  (Ματθαίος 11. 30)

Όταν είναι σε δύο ταινίες, συμβολίζει την Θεία και την ανθρώπινη φύση του Χριστού, ενώ όταν είναι μία ταινία συμβολίζει τη Θεότητα.

Τα κρόσσια που κρέμονται σε δύο σειρές παράλληλα, συμβολίζουν, τα πάνω τις ψυχές των ζώντων και τα κάτω τις ψυχές των κεκοιμημένων, για τις οποίες θα δώσει λόγο ο κληρικός στον Θεό.

Χωρίς το πετραχήλι καμία ιεροτελεστία δεν μπορεί να επιτελέσει ο Επίσκοπος ή ο Πρεσβύτερος.

Ο Θεός να μας προστατεύει από την πλάνη των αιρέσεων.

Πηγή : ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΙΣΑΑΚ ΤΣΑΠΟΓΛΟΥ ΤΟΥ ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΟΣ
Βιβλίο : Ηγάπησα, Κύριε, ευπρέπειαν οίκου σου..

http://antixiliastikos.blogspot.com/

Άγιος Νικόλαος Πλανάς πρότυπο ιερέα


Ποιός άρχοντας, ποιός βαθύπλουτος έζησε σαν τον παπά-Πλανά, πού δεν είχε «που την κεφαλήν κλίνη»; 

Ποιός δοξασμένος αγαπήθηκε όσο αγαπήθηκε έκείνος πού κρυβότανε για να μη τον δη κανένας;

Ποιός ρήτορας στάθηκε πιο εκφραστικός από τον παπά-Νικόλα, που ψεύδιζε σαν νάτανε κανένα νήπιο;

Κι αληθινά, ποιός ήτανε πιο πλούσιος από τον αγιασμένον αυτόν γέροντα, αφού τα είχε όλα στη ζωή του, χωρίς να κρατά μία δραχμή στην τσέπη του; 
Αυτός ζούσε σαν εκείνους τους βλογημένους που λέγει ο Απόστολος Παύλος πως ήτανε «μηδέν έχοντι και τα πάντα κατέχοντει». 
Ζητούσε πρωία τη βασιλεία του Θεού, κι όλα τα άλλα «προσετίθεντο αυτώ (Μαρκ. δ' 24).

Το πιο μικρό νόμισμα δεν βραδυαζότανε στην τσέπη του. «Γιατί, όπως λέγει ό άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, «εκείνος όπου έχει φυλαγμένα χρήματα, είναι αδύνατο να πιστεύη και να ελπίζει στον Θεό». Και τούτο είναι φανερό από εκείνα όπου είπε ό Χριοτός καϊ Θεος μας: «Όπου ό θησαυρός υμών, εκεί έσται και ή καρδία υμών» (Ματθ. στ'21).

Φώτης Κόντογλου



http://anastasiosk.blogspot.com/2011/03/blog-post_2478.html

Πώς είναι ο Θεός;

Πώς είναι ο Θεός; Ένας νέος πήγε σ ‘ έναν σοφό γέροντα και τον παρακάλεσε θερμά:
-Με απασχολεί το ερώτημα: Υπάρχει Θεός; Ειπέ μου, σε παρακαλώ! Εσύ το πιστεύεις ότι υπάρχει Θεός;
-Και βέβαια το πιστεύω, του απάντησε ο γέροντας.
-Και ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο, το πιστεύεις κι αυτό;
-Και βέβαια, το πιστεύω.
-Και τον Θεό ποιος τον έφτιαξε;
-Εσύ, του απάντησε σοβαρά και ξερά ο γέροντας.
Ο νεαρός σοκαρίστηκε με την απάντηση του γέροντα.
Τον ρώτησε και πάλι λοιπόν:
-Γέροντα, εγώ σε ρωτάω σοβαρά, του είπε. Κι εσύ μου λες πως εγώ έφτιαξα το Θεό.

Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Αληθινή αλλαγή; Μόνο ο Χριστός!

Pleasant Prairie, WIΣΗΜΕΡΑ, ἀγαπητοί μου, τὸ εὐαγγέλιο διηγεῖται ἕνα θαῦμα. Μὰ ἐ­μεῖς, θὰ πῆ­τε, δὲν ἀκούσαμε θαῦμα. Θαῦμα εἶνε ἕνας τυφλὸς νὰ δῇ τὸ φῶς, ἕνας κουφὸς νὰ ἀκούσῃ, ἕνας παράλυτος νὰ περπατήσῃ, ἕνας νεκρὸς ν᾽ ἀναστη­­θῇ. Τέτοιο πρᾶγμα δὲ λέει τὸ εὐαγγέ­λιο… Ἀλλ᾽ ἐγὼ ἐπιμένω· διηγεῖται θαῦμα ἀνώτερο ἀ­πὸ τὰ θαύματα αὐτά. Ποιό εἶνε λοιπὸν τὸ θαῦμα;

* * *

Στὰ χρόνια τοῦ Χριστοῦ στὴν πόλι Συχὰρ τῆς Σαμαρείας τῆς Παλαιστίνης ζοῦσε μιὰ γυναίκα. Ἡ ζωή της δὲν ἦταν καλή. Ζοῦσε ἄτακτα.

Η μεγάλη Ιδέα


ΟΜΙΛΩ, ἀγαπητοί μου, πολὺ ἁπλᾶ. Καὶ αὐ­τό, γιατὶ θέλω νὰ μὲ καταλαβαίνῃ καὶ ὁ πιὸ ἀ­γράμματος. Ἀλλὰ σήμερα, ἑορτὴ τοῦ ἁ­γίου Κωνσταντίνου καὶ τῆς ἁγίας Ἑλένης, θὰ μοῦ ἐπιτρέψετε νὰ μιλήσω λίγο ὑψηλότερα, καὶ παρακαλῶ νὰ ἔχω τὴν προσοχή σας.
Ὁ λόγος εἶνε περὶ τοῦ ἀνθρώπου.

* * *


Ὁ ἄνθρωπος εἶνε τὸ τελειότερο πλάσμα τοῦ Θεοῦ ἐπὶ γῆς, ἔμψυχο ἄγαλμα, «κατ’ εἰ­κόνα καὶ ὁμοίωσιν» (Γέν. 1,26) τοῦ Πλάστου.

Καρδιά καθαρή - Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος

Ο Θεός, αγαπητοί μου, δεν είναι σαν τον άν­θρωπο πού περιορίζεται σ' ένα μέρος· είναι παντού. Είναι πνεύμα. Είναι σαν τον ήλιο που σκορπάει τις ακτίνες του σ' όλο τον κόσμο, σαν τον αέρα πού 'νε παντού στη γη. Είναι αυ­λός και αθάνατος. 

Γι' αυτό και o τρόπος πού πρέπει να τον λατρεύει o άνθρωπος είναι πνευ­ματικός και άγιος.
Μ' άλλα λόγια, δεν έχει α­νάγκη ό Θεός από σφαχτά και κριάρια και ταύ­ρους, όπως κάνουν στα ειδωλολατρικά ανα­στενάρια για να εξευμενίσουν τάχα το Θεό. 
Ο Θεός δεν θέλει υλικές θυσίες, αφού όλη η υλική δημιουργία είναι δική του· «του Κυρίου η γη και το πλήρωμα αυτής... »(Ψαλ.23,1). 

Ἔρωτας καί γάμος: μυστήριο ἀγάπης...ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:
ΤΟΥ ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΦΑΡΟΥ:

Ἔρωτας καί γάμος: μυστήριο ἀγάπης


-Γιατ νομζουμε τν γμο μυστριο; Τ τ μυστηριδες χει;
Δν τν νομζουμε μυστριο πειδ χει κτι τ κατανητο, πως κοινχρηστη σημασα πονοε. Μυστριο εναι κθε συνντηση κτιστο κα κτστου, δηλαδ Θεο π τ μι κα νθρπου π τν λλη.
 Κα στν κκλησιαστικ γμο χουμε μι ττοια συνντηση, μλλον μι νωση, πως κριβς εναι μυστριο νανθρπηση το Θεο Θεα Λειτουργα. Φυσικ, μα ττοια συνντηση περβανει τ δυναττητα το μυαλο μας ν τν κατανοση πλρως.

-Μπορετε ν ξηγσετε περισστερο πς συναντται Θες μ τν νθρωπο στν γμο;
πως κριβς στ Θεα Εχαριστα. κε προσφρουμε τ λικ δρα μας (ψωμ κα κρασ) στν Θε κα Ατς μς τ πιστρφει γιασμνα, ς Θεα Κοινωνα.
τσι κα στν γμο προσφρουμε τος αυτος μας στν Θε κα τος λαμβνουμε πσω γιασμνους.

τ τ σημανει στν πρξη;
Γι ν τ ντιληφθτε χρειζεται ν θυμηθτε τ εαγγελικ νγνωσμα πο διαβζεται στν κολουθα το γμου.
Πρκειται γι τ πρτο θαμα το Χριστο, πο γινε στν Καν.
πως θ θυμστε, ταν τελεωσε τ κρασ Χριστς ζτησε ν γεμσουν ξη πτρινες στμνες μ νερ κα κατπιν ν τ σερβρουν.
 ταν πι κρασ κα γαμπρς πρησε. Κλεσε τν πεθυνο το τραπεζιο κα το επε:
 "λος κσμος βζει στν ρχ τ καλτερο κρασ κα κατπιν τ καττερο. Σ γιατ κρτησες τ καλ γι τ τλος;" (ωννη 2, 1-11).
Τ θαματα το Χριστο κα τν γων νομζονται σημεα, δηλαδ σημδια μις λλης πραγματικτητας. Στν περπτωση ατ Κριος μς δεχνει ποι εναι φυσικ φορ τν πραγμτων χωρς τν Χρη το Θεο κα ποι μ ατν.
Χωρς τν συνντηση Θεο κα νθρπου στν γμο, φυσικ του πορεα εναι ν φθνη κα ν κουρζεται.
ταν πραγματοποιηθ νωση ατ, φυσικς δεσμς νσωματνεται στ σμα το Χριστο, τν κκλησα, κα λαμβνει δυναμισμ προσμτρητο.

-Κα τσοι γμοι νθρπων πο δν συνδονται νεργ μ τν κκλησα πο τελον πολιτικ γμο; Εναι καταδικασμνοι σ φθορ κα συμβατικτητα; πραγματικτητα δν τ πικυρνει ατ.
Πολ σωστ. Στν περπτωση ατ πομνουν ο φυσικς δυναττητες κα ο καλς προθσεις.
Ο νθρωποι πο δν βινουν τ γμο ς μυστριο εναι νδεχμενο ν διαθτουν πολλς φυσικς δυναττητες κα πολ καλς προθσεις.
μως, χωρς τ συνντηση μ τ Χρη το Θεο ατς δν γονιμοποιονται.
Στηρζονται ββαια στν γωνιστικτητα τν δο συζγων, ποα μπορε ν εναι ξιοπρσεκτη, μπορε μως κα ν ξαντληθ.

-Δηλαδ Θες εναι ντελς πν π να ττοιο γμο;
χι ββαια.
Θες εναι παρν σ κθε καλ νθρπινη προσπθεια κα τν στηρζει.
Ατ συμβανει κα μ μ Χριστιανος· πολ περισστερο μ βαπτισμνους.
Δν περιμνει ν Τν πικαλεσθομε γι ν σπεση σ βοθεια.
μως, γι ν καταλβουμε τ διαφορ πρπει ν νατρξουμε πλι στ ρχτυπο τν μυστηρων, τ Θεα Εχαριστα.
 πρχουν νθρωποι πο γωνζονται στ ζω τους ν διορθωθον, λλοι πικαλονται τν δναμη το Θεο, χωρς μως ν κοινωνον Σμα Του κα Αμα Του. Δν εναι τ διο.
 Μ τ Θεα Κοινωνα νθρωπος προσρχεται ν νσωματωθ στν Χριστ ψυχοσωματικς ζων αἰώνιον", χι γι ν γνη πλς καλς νθρωπος λλ γι ν γιαστ κα ν ζση αἰώνια μαζ Του.
Τ διο κα στν κκλησιαστικ γμο.
 Ατς πο προσρχεται μ πγνωση δν κνει τποτε λλο π τ ν Το ζητ ν νσωματση τν γπη του στ δικ Του γπη, ν κμη τν γπη τν δο ν ποκτση μα λλη ποιτητα πρα π τ φυσικ, λλ κα ν ζση αἰώνια. Θυμηθτε τ φρση πο λγει ερας στ τλος το ρραβνα: "Βεβαωσον ατος τ παρ Σο γίᾳ ντητι",
καθς κα τν λλη στ τλος το γμου: "νλαβε τος στεφνους ατν ν τ βασιλείᾳ Σου, σπλους κα μμους κα νεπιβουλετους διατηρν ατος ες τος αἰῶνας τν αἰώνων".
 τσι γμος παρνει κοσμολογικς κα ντολογικς διαστσεις. νθρωπος φανερνει πνω του τν λθεια το κσμου: τν νιδιοτελ γπη…

Τα λάθη είναι πολλά όπου η αγάπη είναι λίγη. Εκεί που η αγάπη περισσεύει τα λάθη εξαφανίζονται!

Ανακοίνωση των διαχειριστών της ιστοσελίδας μας

Οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από τα site και blog που μνημονεύονται ή από google search ή από άλλες πηγές και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους.
Τα αποσπάσματα video που δημοσιεύονται προέρχονται από άλλα site τα οποία και αναφέρονται (σαν Πηγή) ή περιέχουν το λογότυπο τους.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος/α θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση του Blog, καλείται να επικοινωνήσει στο atladidas@gmail.com προς αποκατάσταση του θέματος.