Σελίδες

Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Η αμέλεια θανάσιμο αμάρτημα

ΕΡΓΑΣΙΑΗ εργασία Ευλογία, η τεμπελιά κηδεία!
«Πῶς ἡμεῖς ἐκφευξόμεθα τηλικαύτης ἀμελήσαντες σωτηρίας;» (Εβρ. 2,3)
Η αμέλεια είναι το τελευταίο από τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα. Τελευταίο το ονομάζουν οι Πατέρες, αλλά είναι το πιο ύπουλο απ’ όλα τ΄άλλα. Αν δεν προσέξουμε και πέσουμε στην αμέλεια, εύκολα πέφτουμε σ’ όλα τ’ άλλα αμαρτήματα. Τις στιγμές της απροσεξίας και τεμπελιάς μπορεί να τις πληρώσουμε με την καταστροφή μας.
Αμέλεια ονομάζεται η τεμπελιά, η οκνηρία, η αποστροφή από την εργασία και εμφανίζεται στην σωματική και στην πνευματική εργασία.
Σωματική εργασία
Μερικοί λένε, όπως στην εποχή του αποστόλου Παύλου, ότι δεν χρειάζεται η εργασία. Γιατί από ώρα σε ώρα

Κυριακή της Σαμαρείτιδος. Ο Απόστολος της Κυριακής

χρηματίσαι πρῶτον ἐν ᾽Αντιοχείᾳ τούς μαθητάς Χριστιανούς
α. Τό γεγονός ὅτι γιά πρώτη φορά στήν ἱστορία οἱ μαθητές τοῦ Χριστοῦ ὀνομάστηκαν Χριστιανοί - στήν ᾽Αντιόχεια ὅπου οἱ πλεῖστοι ἦταν ἑλληνιστές λεγόμενοι ᾽Ιουδαῖοι: ᾽Ιουδαῖοι δηλαδή πού ζοῦσαν ἐκτός ῾Ιεροσολύμων καί μιλοῦσαν τήν ἑλληνική ὡς μητρική τους γλώσσα – εἶναι ἐξόχως σημαντικό, δεδομένου ὅτι ἔκτοτε ἡ πίστη στόν Χριστό ἔγινε τό καθοριστικό στοιχεῖο ταυτότητας ἐκείνων πού τήν ἀποδέχονταν, σέ βαθμό μάλιστα πού σέ περιόδους διωγμῶν κατά τῆς χριστιανικῆς πίστεως ἡ δήλωση αὐτή νά ἀντικαθιστᾶ καί τό ἴδιο τό ὄνομα τῶν ὑποψηφίων μαρτύρων. Στήν ἐρώτηση τῶν διωκτῶν ῾ποιό εἶναι τό ὄνομά

Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Δύσκολη Αρετή η Συγχώρεση

Η  ΖΩΗ, ἀγαπητοί μου, εἶνε ἕνα ταξίδι. Καὶ ὁ δρόμος ὁ σωστός, ποὺ πρέπει ὅλοι ν᾽ ἀ­κολουθήσουμε γιὰ νὰ φθάσουμε στὸ τέρμα, στὸν οὐ­ρανό, εἶνε ἕνας· ὁ δρόμος ποὺ χάρα­ξε ὁ Χριστὸς μὲ τὸ αἷ­μα του· τὸν βάδισε ὁ ἴδι­ος καὶ ἑκατομμύρια μαρτύρων καὶ ὁμολογη­τῶν τῆς πίστεώς μας. Ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς εἶπε· «Ἐγώ εἰμι ἡ ὁδὸς καὶ ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ ζωή» (Ἰωάν. 14,6).
Εἶνε ἀλήθεια ὅτι αὐτὸς ὁ δρόμος τῆς ἀ­ρετῆς εἶνε δύσκολος, ἀνηφορικός, ἕνας Γολ­γοθᾶς. «Στενὴ ἡ πύλη καὶ τεθλιμμένη ἡ ὁδὸς ἡ ἀπάγουσα εἰς τὴν ζωήν…» (Ματθ. 7,14). Ἀντιθέτως ὁ δρόμος τῆς κακίας, τῆς διαφθορᾶς, τῆς ἀπιστίας εἶνε εὔκολος, κατηφορικός.

«Πλα­τεῖα ἡ πύλη καὶ εὐρύχωρος ἡ ὁδὸς ἡ ἀπάγουσα εἰς τὴν ἀπώλειαν…» (ἔ.ἀ. 7,13), στὴν καταστροφή. 
Ὁ ἕνας δρόμος εἶνε τοῦ Χριστοῦ, ὁ ἄλλος τοῦ σατανᾶ· ὁ ἕνας εἶνε τοῦ

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Εορτή της Μεσοπεντηκοστής

Σέ λίγους πιστούς εἶναι γνωστή ἡ ἑορτή, μέ τήν ὁποία θά ἀσχοληθοῦμε τώρα. Ἐκτός ἀπό τούς ἱερεῖς καί μερικούς ἄλλους χριστιανούς, πού ἔχουν ἕνα στενότερο σύνδεσμο μέ τήν Ἐκκλησία μας, οἱ περισσότεροι δέν γνωρίζουν κἄν τήν ὕπαρξί της. Λίγοι εἶναι ἐκεῖνοι πού ἐκκλησιάζονται κατ᾽ αὐτή καί περισσότεροι δέν ὑποπτεύονται κἄν ὅτι τήν Τετάρτη μετά τήν Κυριακή τοῦ Παραλύτου πανηγυρίζει ἡ Ἐκκλησία μία μεγάλη δεσποτική ἑορτή, τήν ἑορτή τῆς Μεσοπεντηκοστῆς. Καί ὅμως κάποτε ἡ ἑορτή τῆς Μεσοπεντηκοστῆς ἦταν ἡ μεγάλη ἑορτή τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας τῆς

Εορτασμός Αγίας Θεοδοσίας στο Ακρωτήρι της Σαντορίνης 29 Μαΐου 2013

Στον ενοριακό της Αγίας Θεοδοσίας του Ακρωτηρίου, έγινε ο εορτασμός της Αγίας, καθώς και η χειροτονία του νέου ιερέα Π. Βασιλείου στην ομώνυμη περιοχή του νησιού.  
Ο ναός ήταν κατάμεστος από διάφορους προσκυνητές του νησιού.
Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ανάλογες εικόνες από το σημερινό εορτασμό της Αγίας Θεοδοσίας.

Το πανηγύρι της Μεσοπεντηκοστής στο Κιλκίς (ΦΩΤΟ)

MESOPENTIKOSTI 5Παραδοσιακά και μεγαλόπρεπα η ενορία του Αγίου Δημητρίου Κιλκίς εόρτασε την Τετάρτη 29 Μαΐου 2013 την εορτή της Μεσοπεντηκοστής με αρχιερατική Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πολυανής και Κιλκισίου κ. Εμμανούηλ, ο οποίος κήρυξε τον Θείο Λόγο και την συμμετοχή των ευσεβών Ορθοδόξων Χριστιανών.
Ακολούθησε η καθιερωμένη λιτανεία της εικόνος της Παναγίας της Ελεούσης καθώς και του χαριτόβρυτου λειψάνου του Αγίου

Εορτασμός Αγίας Υπομονής στη Μεσαριά της Σαντορίνης 29 Μαΐου 2013

Στη μικρή και όμορφη εκκλησία έγινε ο εορτασμός της Αγίας Υπομονής, η οποία βρίσκεται λίγο πιο μέσα και αριστερά στον επαρχιακό δρόμο που οδηγεί προς το αεροδρόμιο του νησιού.
Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ανάλογες εικόνες από το αρχείο της ιστοσελίδα μας.

Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Ο παπα-Λευτέρης Νουφράκης και η λειτουργία στην Αγια-Σοφιά....!


Ο παπάς Λευτέρης  Νουφράκης
Κάποτε μου μίλησε ο παππούς μου για ένα Κρητικό παπά, αληθινό παλικάρι, που το Γενάρη του 1919 λειτούργησε κάτω από τους χιλιόχρονους θόλους της Αγια-Σοφιάς!!
Τον γνώριζε καλά, γιατί ήταν στρατιωτικός ιερέας στη Μεραρχία που ανήκε και ο ίδιος, στη Μεραρχία εκείνη που αργότερα συμμετείχε στη Μικρασιατική Εκστρατεία κι έφτασε ως τις πύλες της Αγκυρας, ήπιε νερό από το Σαγγάριο!... Όμως αλίμονο! αυτό το δροσερό νερό μετατράπηκε λίγο αργότερα σε καυτό πύρινο ποτάμι πόνου και οδύνης, που έκαψε τις καρδιές όλων των Ελλήνων.
Στα λόγια του παππού μου δεν έδωσα τότε μεγάλη σημασία. Μου φάνηκε αυτό που μου 'λεγε απίθανο, το θεώρησα σαν ένα παραλήρημα, απομεινάρι εκείνου του αβάσταχτου, του αφάνταστου πόνου που ένιωθε ο παππούς μου, όταν

Αγία Υπομονή +13 Μαρτίου και +29 Μαΐου

Η μνήμη της Οσίας και Θεοφόρου μητρός ημών Υπομονής, τελείται τη 13η  Μαρτίου και 29η Μαΐου  Η Αγία Υπομονή, κατά κόσμον Ελένη Δραγάση, και αργότερα, ως σύζυγος του Μανουήλ Β' Παλαιολόγου, «Ελένη η εν Χριστώ τω Θεώ αυγούστα και αυτοκρατόρισσα των Ρωμαίων η Παλαιολογίνα», ήταν θυγατέρα του Κωνσταντίνου Δραγάση, ενός από τους πολλούς ηγεμόνες - κληρονόμους του μεγάλου Σέρβου κράλη (=βασιλιά) Στεφάνου Δουσάν. Καταγόταν από βασιλική και ευλογημένη γενιά. Στους προγόνους της

Αγία Θεοδοσία η Παρθένος +29 Μαΐου

Η Αγία Θεοδοσία καταγόταν από την Τύρο της Φοινίκης και δεν είχε μόνο παρθενικό σώμα, αλλά και παρθενική ψυχή. Από ηλικία 18 χρονών, έλαμπε για το ζήλο και τη θερμή της πίστη, ανάμεσα στις νεαρές ειδωλολάτρισσες γυναίκες. Αυτό καταγγέλθηκε στον άρχοντα Ουρβανό, που με κάθε δελεαστικό τρόπο προσπάθησε να την πείσει να αρνηθεί το Χριστό.
Όμως η παρθένος Θεοδοσία έμεινε αμετακίνητη στο Ιερό της πιστεύω. Ο Ουρβανός, βλέποντας την αδάμαστη επιμονή της,

Πανηγυρικός Εσπερινός για τον Άγιο Λουκά Συμφερουπόλεως (ΦΩΤΟ)

agLoukasEsperinos02Πανηγυρίζει το διήμερο 28 και 29 Μαΐου ο Ιερός Ναός Αγίου Λουκά Συμφερουπόλεως της Ιεράς Μονής Παναγίας Δοβρά Βέροιας, επί τη μνήμη της μετακομιδής των ιερών του λειψάνων.
Στον πανηγυρικό πολυαρχιερατικό εσπερινό χοροστάτησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σιδηροκάστρου κ. Μακάριος ο οποίος κήρυξε και το θείο λόγο.
Επίσης συγχοροστάτησαν οι Σεβ. Μητροπολίτες Σύρου κ.

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Η κατά το έτος 1932 εμφάνιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, στα Σπάτα Αττικής και το Ιερό Προσκύνημα Αναστάσεως Χριστού Σπατών

Η ευρισκόμενη σε απόσταση είκοσι χιλιομέτρων ανατολικά της πόλεως των Αθηνών σημερινή πόλη των Σπάτων, η οποία κατά την περίοδο της αρχαιότητος αποτελούσε τον αττικό δήμο της Ερχιάς, πρωτοκατοικήθηκε περί τα τέλη του 16ου με αρχές του 17ου αιώνα. Οι κάτοικοί της ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με την αμπελοκαλλιέργεια, παράγοντας το φημισμένο Μεσογείτικο κρασί, ενώ τα τελευταία χρόνια τα Σπάτα Αττικής αστικοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό ύστερα μάλιστα από τη δημιουργία του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών και του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου που κατέστησαν την πόλη περιώνυμη σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. 
Όμως κατά την περίοδο του μεσοπολέμου και συγκεκριμένα κατά τη δεκαετία του 1930 η Πρόνοια του Παναγάθου και Παντοδυνάμου Θεού θέλησε να αποκαλύψει στον τόπο αυτό θαυμαστά γεγονότα και να τον αναδείξει σε

Αρχιερείς και πλήθος πιστών τίμησαν τον Άγιο Ιωάννη τον Ρώσο (ΦΩΤΟ)

Panigiris Osiou Ioannou 2013 001Με λαμπρότητα εορτάστηκε και φέτος, την Κυριακή 26 και την Δευτέρα 27 Μαΐου 2013 στο Νέο Προκόπιο Ευβοίας και συγκεκριμένα στο Ιερό Προσκύνημά Του, η μνήμη του Οσίου πατρός ημών Ιωάννου του Ρώσου του νέου Ομολογητού, του Οποίου το Άφθαρτο Ιερό Σκήνωμα, ως δώρο πολύτιμο φυλάσσει με ευλάβεια η Ιερά Μητρόπολις Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων. Χιλιάδες πιστοί, περισσότεροι από κάθε άλλη φορά, προσήλθαν να λάβουν τη Χάρη του Τριαδικού Θεού με τις πρεσβείες του Οσίου Ιωάννου, να

Εορτασμός Αγίου Ιωάννου του Ρώσου στα Φηρά της Σαντορίνης, 27 Μαΐου 2013

Στα Φηρά της Σαντορίνης ο εορτασμός του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου έγινε με ιδιαίτερη λαμπρότητα στο μικρό ναό του ομώνυμου Αγίου, που βρίσκεται στη περιοχή του Κοντοχωρίου.
Μετά τη Θεία Λειτουργία μοιράσθηκε πανήγυρη, κρέας με πατάτες κοκκινιστό και ντόπιο κρασί.
Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ανάλογες εικόνες του εορτασμού από το αρχείο της ιστοσελίδας μας. 

Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Η Εύβοια τίμησε την Σύναξη Πάντων των Ευβοέων Αγίων

evoesΤην Κυριακή του Παραλύτου 26 Μαΐου 2013, το Νησί μας, η Εύβοια, πανηγύρισε τους προστάτες και εφόρους Της, τους Ευβοείς Αγίους, στον ομώνυμο Ιερό Ναό που έχει ανεγερθεί προς τιμήν τους, στην συνοικία Έξω Παναγίτσα της Χαλκίδος, με τη συμμετοχή τριών Μητροπολιτών της Εκκλησίας μας, των Σεβασμιωτάτων Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ, Σισανίου καί Σιατίστης κ. Παύλου, εξ Ευβοίας καταγομένου και του

Κατηχητικές Αθλητικές Εκδηλώσεις από τη Νεότητα της Ιεράς Μητροπόλεως Θήρας Αμοργού και Νήσων, 25 Μαΐου 2013

Από το Γραφείο της Νεότητας Θήρας της Ιεράς Μητροπόλεως Θήρας Αμοργού και Νήσων, παρουσιάσθηκε μια πενέμορφη αθλητική διενοριακή εκδήλωση με νέους και παιδιά, από όλες τις κατηχητικές συντροφιές της Σαντορίνης.
Η συμμετοχή των παιδιών και του κοινού ήταν αρκετά μεγάλη και καλά οργανωμένη. 
Παράλληλα θα πρέπει να ευχαριστήσουμε το Γραφείο Νεότητας

Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος +27 Μαΐου

Βαρυφορτωμένο ξεκίνησε το πρωί της 10ης Σεπτεμβρίου 1924 το πλοίο «Βασίλειος Δεστούνης» από το λιμάνι της Μερσίνας της Μικράς Ασίας με προορισμό την Εύβοια. Δεν μετέφερε μόνο 800 πονεμένους ρακένδυτους Μικρασιάτες πρόσφυγες. Στο αμπάρι του το πλοίο έκρυβε πολύτιμο θησαυρό. Ήταν ξύλινη (από κυπαρίσσι) λάρνακα με το τίμιο ιερό σκήνωμα του 40χρονου οσίου Ιωάννου του Ρώσου.
Οι τουρκικές αρχές είχαν απαγορεύσει αυστηρά στους Χριστιανούς τη μεταφορά του αγίου από το Προκόπιο. Είχαν μάλιστα σφραγίσει τον ομώνυμο περικαλλή ιερό Ναό του. Αλλά ο πιστός σιδηρουργός του Προκοπίου με άδεια του ευλαβεστάτου ιερέως π. Χαραλάμπους Αβερκιάδη τη νύχτα της 9ης Σεπτεμβρίου τόλμησε και παραβίασε κρυφά τον ιερό Ναό. Και ο τολμηρός Έλληνας και πιστός Μικρασιάτης Παναγιώτης

Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Κυριακὴ του Παραλύτου. Παράλυτος καὶ παράλυτοι

«Ἔγειρε, ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει» (Ἰω. 5,8)
Ἀκούσατε, ἀγαπητοί μου, τὸ εὐαγγέλιο; Ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης, μᾶς διηγεῖται ἕνα θαῦμα· πῶς ὁ Κύριος θεράπευσε ἕνα παράλυτο ποὺ ἦταν 38 χρόνια ἄρρωστος. Τὸ θαῦμα εἶνε γνωστό. Δὲν χρειάζεται ἑρμηνεία.
Πολλοὶ ἀκοῦνε τὸ Εὐαγγέλιο μὲ ἀδιαφορία.Τὰ γεγονότα ποὺ ἱστορεῖ δὲν τοὺς συγκινοῦν. Μερικοὶ μάλιστα λένε εἰρωνικά·

Μνήμη της Τρίτης Ευρέσεως της Τιμίας Κεφαλής του Αγίου και Ενδόξου Προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου, +25 Μαΐου

Η τιμία και αγία κεφαλή του Ιωάννου Προδρόμου που ήταν κρυμμένη προ πολλού, τώρα βγήκε από τους κόλπους της γης, σαν χρυσός από τα μέταλλα, κλεισμένη όχι σε στάμνα, όπως παλαιότερα, αλλά σε αργυρό σκεύος, ευρισκόμενη σε ιερό τόπο και γενόμενη φανερή από ιερέα. Αυτήν την κεφαλή, την οποία έφερε από τα Κόμανα η ένδοξη των Πόλεων, η Κωνσταντινούπολη, μαζί με τον πιστό βασιλιά και τον ποιμενάρχη της και τον πιστό λαό, την δέχεται με μεγάλη ευφροσύνη, κι αφού την προσκύνησαν όλοι με μεγάλη πίστη την εναπέθεσαν σε ιερό τόπο”.

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής! Κυριακή του παραλύτου.

Η Ευαγγελική περικοπή της Θείας Λειτουργίας.
Κατά Ιωάννην Ε. 1 – 15.

ΜΕΤΑ ταύτα ήν η εορτή των Ιουδαίων, και ανέβη ο Ιησούς εις Ιεροσόλυμα. έστι δέ εν τοις Ιεροσολύμοις επι τη προβατική κολυμβήθρα, η επιλεγομένη εβραϊστί Βηθεσδά, πέντε στοάς έχουσα. εν ταύταις κατέκειτο πλήθος πολύ των ασθενούντων, τυφλών, χωλών, ξηρών, εκδεχομένων την του ύδατος κίνησιν.

Κυριακή του Παραλύτου. Οι έρημοι

«Κύριε, ἄνθρωπον οὐκ ἔχω…» (Ἰω. 5,7)
Τίνος, ἀγαπητοί μoυ, εἶνε ἡ φωνὴ αὐτή; Τὸ ἀκούσατε σήμερα στὴ θεία λειτουργία, ὅταν ὁ ἱερεὺς διάβασε τὴν περικοπὴ ποὺ ἐξιστορεῖ ἕνα ἀπὸ τὰ θαύματα τοῦ Χριστοῦ ποὺ διαλαλοῦν τὴ θεότητά του. Μόνο σκοτεινὲς ψυχὲς ὅπως οἱ γραμματεῖς καὶ φαρισαῖοι τολμοῦν νὰ τ᾿ ἀμφισβητοῦν. Οἱ πιστοὶ ἀκοῦνε τὸ Εὐαγγέλιο σὰν φωνὴ τοῦ οὐρανοῦ καὶ κάθε λέξι του

Μνήμη της Γ' ευρέσεως της τιμίας κεφαλής του προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου, +25 Μαΐου

Η τιμία κεφαλή του Βαπτιστή Ιωάννη, ενώ ήταν κρυμμένη για πολλά χρόνια, φάνηκε μέσα από τη γη και έλαμψε ως χρυσός. Και ενώ στην αρχή ευρίσκετο τοποθετημένη σε ειδική στάμνα, βρέθηκε μέσα σε αργυρό αγγείο και σε ιερό τόπο. 
Η εύρεση εγένετο κατόπιν πληροφορίας, την οποία έδωσε κάποιος ιερέας από τα Κόμανα της Καππαδοκίας, ο οποίος είδε το ακριβές σημείο σε ιερό εφύπνιο. 
Από εκεί η ιερά κεφαλή μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη (στη Μονή του Στουδίου), όπου εγένετο μεγαλειώδης υποδοχή, παρουσία του αυτοκράτορα του Πατριάρχου και του πιστού και φιλαγίου λαού της Βασιλεύουσας.

Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Κυριακὴ του Παραλύτου (Ἰωάν. 5,1-15). Η ρίζα του κακού....

`π. `αυγ. ιστ«Ἴδε ὑγιὴς γέγονας· μηκέτι ἁμάρτανε, ἵνα μὴ χεῖρόν σοί τι γένηται» (Ἰωάν. 5,14)
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ τὸ Θεό, ποὺ μὲ ἀξιώνει νὰ κηρύξω καὶ πάλι
Θὰ σᾶς παρακαλέσω νὰ δώσετε προσοχή. Τὰ λόγια θὰ εἶνε ἁπλᾶ καὶ σύντομα.
Ὑπῆρχε, ἀγαπητοί μου, ἐποχὴ ποὺ οἱ ἄν­θρωποι στὰ βουνὰ καὶ στὰ λαγκάδια τῆς πατρίδος μας δὲν ἤξεραν γράμματα πολλά, συχνὰ δὲν ἤ­ξεραν οὔτε τὴν ὑπογραφή τους νὰ βάλουν, δὲν εἶχαν σχολειὰ καὶ

Εκδηλώσεις Νεότητας Θήρας

Το Σάββατο 25 Μαΐου στις 6:30 μ.μ στο γήπεδο Καμαρίου Θήρας το Γραφείο Νεότητας της Ιεράς Μητροπόλεως Θήρας Αμοργού και Νήσων διοργανώνει διενοριακές αθλητικές εκδηλώσεις με νέους και παιδιά από όλες τις κατηχητικές συντροφιές της Σαντορίνης σε διάφορα αγωνίσματα και αθλήματα. 
Την Κυριακή 2 Ιουνίου στις 7:30 μ.μ στην αυλή της Χριστιανικής Εστίας στα Φηρά Θήρας θα πραγματοποιηθεί η ΕΟΡΤΗ ΝΕΟΤΗΤΑΣ 2013 με καλλιτεχνικές παρουσιάσεις από τα παιδιά και τους νέους από όλη την Σαντορίνη με αφορμή την ανανέωση των συναντήσεων κατηχήσεως για την επόμενη χρονιά !!!

Η Παναγιά του Χάρου στη Λειψώ της Δωδεκανήσου

ΤΟ ΕΞΩΜΟΝΑΣΤΗΡΟ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΟΥ ΧΑΡΟΥ
Βρισκόμαστε στα 1600 μ.Χ. Μοναχοί από την Ιερή Μονή της Πάτμου φτάνουν στη Λειψώ της Δωδεκανήσου και χτίζουν σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από το Χωριό το εξωμονάστηρο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΥ».
Ο Ναός είναι τρισυπόστατος, χτισμένος σε ρυθμό βυζαντινό. Τον διακρίνει ο χαμηλός τρούλος, τα ακανόνιστα τόξα, που γι' αυτό αισθητοποιούν μια ασυνήθιστη γοητεία, τα λιγοστά και στενόμακρα παράθυρα, που το φειδωλό φως τους υποβάλλει τον προσκυνητή.
Το διάβα των αιώνων άφησε ανέπαφη την εκκλησία, ενώ ερήμωσε τα γύρω κελιά των μοναχών. Μα σεβάστηκε το ιερό κειμήλιό τους, την πρωτότυπη και θαυματουργική εικόνα της "Παναγίας του Χάρου".

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Πραγματικές και διδακτικές ιστορίες για την συγχώρεση των εχθρών

Μια παλαιά ιστορία λέγει τα εξής. Ένας πατέρας, όταν εγέρασε, διένειμε την περιουσία του στα παιδιά. Κράτησε ένα πολύτιμο δαχτυλίδι με ένα τεράστιο διαμάντι.
- Αυτό, τους είπε, θα το δώσω σ’ εκείνον που έχει κάμει την πιο καλή πράξη.
Έμενα, του είπε ο ένας, μου είχε εμπιστευθή ένας φίλος μου ένα τεράστιο χρηματικό ποσό. Χωρίς κανένα χαρτί. Χωρίς καμμιά

Θεία Λειτουργία σε αίθουσα του Μητροπολιτικού Ναού της Υπαπαντής του Κυρίου στα Φηρά της Σαντορίνης, λόγω της ανακαινήσεως του Ναού

Λόγω της ανακαινήσεως του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού της Υπαπαντής του Κυρίου, κατά την χειμερινή περίοδο από τις αρχές Νοεμβρίου μέχρι πριν των Βαΐων, η Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία γινόταν στην παραπλήσια εκκλησιαστική αίθουσα του  Ναού, όπως μπορείτε να δείτε στη συνέχεια από το αρχείο της ιστοσελίδας μας.
Από το Βαΐων και μετέπειτα ο Μητροπολιτικός Ναός Λειτουργεί

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Μόνο ο Θεός το ξέρει....!

Κάποτε ζούσε σ’ ένα χωριό κάποιος φτωχός γέροντας, ο οποίος είχε ένα όμορφο άλογο που τον βοηθούσε στις γεωργικές του ασχολίες και το οποίο ήταν τόσο όμορφο και δυνατό, ώστε ήταν γνωστό σε όλη τη γύρω περιοχή.
Κάποια μέρα, ένας πρίγκιπας που εντυπωσιάστηκε από τη φήμη και το παρουσιαστικό του αλόγου, θέλησε να το αγοράσει, προσφέροντας στον γέροντα ένα υπέρογκο ποσό. Αυτός, όμως, αρνήθηκε να πουλήσει το αγαπημένο του άλογο, µε το οποίο είχε δεθεί τόσα χρόνια, και επέστρεψε στο χωριό του.

Εορτασμός Αγίου Κωνσταντίνου και Αγίας Ελένης στο Βόθωνα της Σαντορίνης, 21 Μαϊου 2013

Ο εορτασμός  των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Βόθωνα, έγινε στο Ιερό Ναό της Αγίας Άννας.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ευλογήθηκε και μοιράστηκε πανήγυρη στο εκκλησίασμα.
Ευχαριστούμε τον φίλο αναγνώστη του Αρμενιστή για την αποστολή του ανάλογου φωτογραφικού υλικού του εορτασμού.
Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε αποσπασματικές εικόνες του εορτασμού από το αρχείο της ιστοσελίδα μας.

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Η Καλαμάτα τίμησε τους Αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη

IMG 9552Με λαμπρότητα και παρουσία πλήθους πιστών, εορτάστηκε στην Καλαμάτα η μνήμη των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον φερώνυμο πανηγυρίζοντα Ναό της πόλης.
Την πανηγυρική θεία λειτουργία τέλεσε ο Πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Μεσσηνίας Αρχιμανδρίτης Θεόκλητος Λαμπρινάκος με Ιερείς της πόλης. Για το βίο και την προσφορά των εορταζόντων Αγίων μίλησε ο προϊστάμενος του Ναού Αρχιμανδρίτης Ευθύμιος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος

Η εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Ι.Μ. Φθιώτιδος (ΦΩΤΟ)

fthiotidaΟ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Νικόλαος σήμερα το πρωί ιερούργησε και ομίλησε στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον Άγιο Κωνσταντίνο Λοκρίδος.
Στο κήρυγμά του ο κ. Νικόλαος αναφέρθηκε στο αποστολικό ανάγνωσμα και εν συντομία στο έργο του Αγίου Κωνσταντίνου και στη μεγάλη προσφορά του στην Εκκλησία. Επεσήμανε την μεγάλη αλλαγή που έχει επέλθει στο ήθος πολλών χριστιανών για την οποία ευθύνεται η κακή χρήση

Λαμπροί εορτασμοί στον Λαγκαδά για τους Αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη

Leitourgia 2Με λαμπρότητα και ξεχωριστή μεγαλοπρέπεια εορτάσθηκε η ιερά μνήμη των Αγίων Ισαποστόλων και Θεοστέπτων Βασιλέων Κωνσταντίνου και Ελένης, στην Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης.Επίκεντρο των εκδηλώσεων είναι ο Ιερός Ναός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης – Ασσήρου, ο οποίος σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης διοργανώνει λατρευτικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις τιμώντας παράλληλα με τη μνήμη των δύο μεγάλων Αγίων και

Οι δέουσες τιμές στη Λάρισα για τους Αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη

larx
Με λαμπρότητα και με μεγάλη συμμετοχή του πληρώματος της τοπικής Εκκλησίας εόρτασε η ενορία των Αγίων ενδόξων Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης στη Λάρισα την ημέρα μνήμης των προστατών Αγίων τους.Των λατρευτικών εκδηλώσεων προέστη και ομίλησε  ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος, μαζί με πολλούς φιλοξενουμένους πατέρες καθώς και με τους ιερείς του Ναού, ενώ ο Προϊστάμενος του Ιερού Ναού, Αρχιμανδρίτης π. Νικόδημος Γαλιάτσος καλοσώρισε όλους τους ευλαβείς

Τιμήθηκαν οι Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη στην Καλαμπάκα

IMG 4044 Με την δέουσα λαμπρότητα και επισημότητα τιμήθηκε η μνήμη των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον φερώνυμο Ιερό Ναό της Καλαμπάκας χοροστατούντος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Σταγών και Μετεώρων κ. Σεραφείμ.
Οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν το απόγευμα της Δευτέρας με την τέλεση του Πανηγυρικού Εσπερινού μετ΄ αρτοκλασίας τον οποίο παρακολούθησαν με ευλάβεια ο Δήμαρχος Καλαμπάκας κ. Σακελλαρίου, ο Αντιδήμαρχος κ.

Εορτασμός Αγίου Κωνσταντίνου - Αγίας Ελένης στο Εμπορείο της Σαντορίνης. Εσπερινός 20.5.2013

Κατά τον Εσπερινό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης που έγινε στον Ιερό Ενοριακό Ναού του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο Εμπορείο της Σαντορίνης, υπήρχε στο ενδιάμεσο του ναού η εικόνα των εορταζόντων Αγίων με τεμάχια ιερών λειψάνων και ενδιάμεσα ο Τίμιος Σταυρός με τεμάχιο ξύλου του Τιμίου Σταυρού, καθώς επίσης, τεμάχιο από τον κάλαμο και την σινδόνα του Χριστού.

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Εορτή των Ἁγίων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης +21 Mαΐου

Αγιοι Κωνστ. & ΕλενηΓιατί ο Μέγας Κωνσταντίνος έγινε Άγιος
Η ἁγία μας Ἐκκλησία ἑορτάζει καὶ πανηγυρίζει σήμερα τὴ μνήμη τοῦ ἁγίου Κωνσταντίνου καὶ τῆς μητρός του ἁγίας Ἑλένης.
Κωνσταντῖνος ὄνομα γλυκύ, Κωνσταντῖνος ὄνομα προσφιλές, Κωνσταντῖνος ὄνομα ἄστρον τῆς φυλῆς. Ὄνομα προσφιλέστατο, ὄχι μόνο σ᾿ ἐμᾶς τοὺς Ἕλληνας, ἀλλὰ καὶ σ᾿ ὅλα τὰ Βαλκάνια. Είτε πᾷς στὴ Σόφια, είτε στὸ Βελιγράδι καὶ στὸ Βουκουρέστι, είτε πᾷς στὸ Στάλινγκραντ καὶ στὴ Μόσχα καὶ στὰ ἄκρα τῆς Ῥωσίας τῆς ποτὲ ἁγίας, θ᾿ ἀκούσῃς τὸ ὄνομα Κωνσταντῖνος.
Ἐὰν δὲ ἀνοίξωμε τὴν ἱστορία τοῦ Ἑλληνικοῦ ἔθνους, θὰ δωμεν,

Ο Μέγας Κωνσταντίνος και η Αγία Ελένη, +21 Μαΐου

Βίος Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης
Ο ΜΕΓΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Γέννηση και καταγωγή

Ο Μέγας Κωνσταντίνος γεννήθηκε το 274 μ.Χ. εις την Ναϊσόν ή Νίσσαν της Μοισίας, περιοχή δηλαδή της σημερινής Νοτιοσλαβίας ή Κεντρικής Σερβίας.
Μητέρα του ήταν η ευσεβέστατη χριστιανή Αγία Ελένη, της οποίας η μνήμη εορτάζεται την 21η Μαΐου από κοινού με τον υιό της, τον Άγιο Κωνσταντίνο.
Τόπος γεννήσεως της Αγίας μητέρας του αναφέρεται το Δράπανο της Βιθυνίας, που

Οι Άγιοι και Ισαπόστολοι Κωνσταντίνος και Ελένη +21 Μαΐου

Ο Μέγας Κωνσταντίνος γεννήθηκε το 274 μ.Χ. Πατέρας του ήταν ο Κωνστάντιος ο Α' ο Χλωρός και μητέρα του η Ελένη από το Δρέπανο της Βιθυνίας. Ο Κωνσταντίνος σε ηλικία 18 ετών έγινε στρατιωτικός και χάρη στην ανδρεία του, προάχθηκε γρήγορα στα ανώτατα αξιώματα του στρατού. 

Ο Κύριος θέλοντας να τον βοηθήσει στον αγώνα του κατά του Μαξεντίου και του Λικίνιου, στη συνέχεια σχημάτισε στον ουρανό το σημείο του Σταυρού με την επιγραφή «Εν τούτω Νίκα», προσφέροντάς του ένα ισχυρότατο όπλο για να κατατροπώσει τους εχθρούς του. Με το χριστιανικό σταυροειδές λάβαρο με το

Κυριακή 19 Μαΐου 2013

O Άγιος Θαλλέλαιος ο Ανάργυρος +20 Μαΐου

Ο Άγιος Μάρτυς Θαλλέλαιος καταγόταν από τον Λίβανο και έζησε κατά την εποχή του αυτοκράτορα Νουμεριανού (283-284 μ.Χ.).
Ο πατέρας του ονομαζόταν Βερούκιος και η μητέρα του Ρωμυλία (κατ'άλλους Βερεκκόκιος και Ρομβυλιανή).
Είχε σπουδάσει την ιατρική επιστήμη και προσέφερε  πάντα αφιλοκερδώς και με αγάπη τις ιατρικές του υπηρεσίες, γι'αυτό και εντάσσεται στην κατηγορία των γνωστών Αναργύρων.
Για την πίστη του στον Χριστό τον συνέλαβαν οι ειδωλολάτρες

Οι Κτίτορες της Νέας Μονής Όσιοι Νικήτας, Ιωάννης και Ιωσήφ +20 Μαΐου

Οἱ τρισμακάριστοι καὶ θειότατοι πατέρες,Νικήτας, Ἰωάννης καὶ Ἰωσήφ, εἶναι γεννήματα καὶ θρέμματα τῆς νήσου Χίου. Δὲν γνωρίζουμε νὰ ποῦμε ἀκριβῶς ἐὰν ἦταν ἀπὸ τὴ Χώρα ἢ ἀπὸ κάποιο χωριό. Θὰ ἦταν βέβαια πολὺ ἐπιθυμητὸ νὰ ξέρουμε τὴν πατρίδα τους, τὰ ὀνόματα τῶν γονέων τους καὶ πῶς πῆραν τὴν εὐλογημένη ἀπόφαση νὰ μονάσουν καὶ νὰ δοθοῦν «ψυχῇ τε καὶ σώματι» στὸν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, τὸν μόνο ἀληθινὸ Θεό.
Συμπεραίνουμε ὅμως ὅτι θεῖος ἔρωτας φούντωσε στὶς τρυφερὲς καὶ ἁγνὲς καρδιές τους καὶ ἔτσι τοὺς βρίσκουμε νὰ ἀγωνίζονται τὸν ἀγῶνα τὸν καλό, χωρὶς νὰ γνωρίζουμε ποιὰ ἀκριβῶς χρονολογία ἀσκήτεψαν.
Περὶ τὸ 1036-1042 μ.Χ., ὅταν στὴν Κωνσταντινούπολη βασίλευαν ὁ Μιχαὴλ Δ´ ὁ Παφλαγὼν καὶ μετέπειτα ὁ Μιχαὴλ Ε´ ὁ Καλαφάτης,

Κυριακή των Μυροφόρων. Γιατί στις μυροφόρες το πρώτο «Χριστός Ανέστη»;

Κυριακή των Μυροφόρων (Μάρκ. 15, 43 -16,8)
Γιατί στις μυροφόρες το πρώτο «Χριστός ανέστη»;
«Ό δε λέγει αυταίς- Μη εκθαμβείσθε- Ιησούν ζητείτε τον Ναζαρηνόν τον εσταυρωμένον ηγέρθη, ουκ εστίν ώδε...» (Μάρκ. 16, 6

ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ, αγαπητοί μου, να εορτάζουμε το μέγα, το κοσμοσωτήριο γεγονός της αναστάσεως του Σωτήρος Χριστού. Οι περισσότεροι ύμνοι πού ψάλλονται την περίοδο αυτή ως θέμα έχουν την ανάσταση του Χριστού. Άλλα και αυτή ή θεία λειτουργία, πού γίνεται τις Κυριακές αυτές του ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΑΡΙΟΥ,

Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Κυριακή των Μυροφόρων. Η καλὴ και η κακὴ γυναίκα

«Καὶ λίαν πρωὶ τῆς μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον» (Μᾶρκ. 16,2)
Οἱ ἄνθρωποι, ἀγαπητοί μου, ἔχουν διαφόρους χαιρετισμούς. Τὸ πρωὶ λένε καλημέρα, τὸ δειλινὸ καλησπέρα, κι ὅταν πάει νὰ βραδιάσῃ λένε καληνύχτα. Ἀλλὰ ὁ πιὸ ὡραῖος χαιρετισμὸς εἶνε ὁ χαιρετισμὸς ποὺ ἀκούστηκε τὴ νύχτα τῆς Ἀναστάσεως καὶ ἐξακολουθεῖ νὰ λέγεται καὶ ν᾽ ἀκούγεται 40 μέρες, μέχρι τὴν

Κυριακή των Μυροφόρων. Οι ανδρείοι

«Ἐλθὼν Ἰωσὴφ ὁ ἀπὸ Ἀριμαθαίας, εὐσχήμων βουλευτής, ὃς καὶ αὐτὸς ἦν προσδεχόμενος τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, τολμήσας εἰσῆλθε πρὸς Πιλᾶτον καὶ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ» (Μᾶρκ. 15,43)
Θὰ ἔπρεπε, ἀγαπητοί μου, πάντοτε νὰ ἐξοικονομοῦμε χρόνο, ἐν ἀνάγκῃ νὰ κλέβουμε ὧρες κι ἀπὸ τὸ φαγητὸ κι ἀπὸ τὸν ὕπνο μας,γιὰ νὰ μελετοῦμε τὸ ἱερὸ Εὐαγγέλιο. Τότε μαζὶ μὲ τὸ Δαυῒδ θὰ λέγαμε κ᾽ ἐμεῖς· «Ὡς γλυκέα τῷ λάρυγγί μου τὰ λόγιά σου,

Κυριακή των Μυροφόρων. Με αγάπη και αφοσίωση

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Πράξ. ς΄ 1-7
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ Μάρκ. ιε΄ 43 - ις΄ 8
1. Η ἀγάπη ποὺ τολμᾶ
Ἡ Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων εἶναι ἀφιερωμένη στὰ πρόσωπα ἐκεῖνα τὰ  ὁποῖα μὲ πολλὴ ἀγάπη ἀλλὰ καὶ περισσὴ εὐλάβεια φρόντισαν γιὰ τὴν  ἀποκαθήλωση τοῦ ἀχράντου Σώματος τοῦ Κυρίου καὶ τὸν ἐνταφιασμό Του. Πρόκειται γιὰ τὸν Ἰωσὴφ ποὺ καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀριμαθαία, τὸν  Νικόδημο, τὸν νυκτερινὸ μαθητὴ τοῦ Κυρίου, καὶ τὶς Μυροφόρες γυναῖκες.
Αὐτὴ ἡ ἀγάπη πρὸς τὸν Κύριο, στὴν περίπτωση τοῦ Ἰωσὴφ καὶ τοῦ Νικοδήμου ἐκδηλώθηκε μὲ ἡρωισμὸ καὶ αὐταπάρνηση. Ὁ Ἰωσήφ, «εὐσχήμων βουλευτής», δηλαδὴ σεβαστὸ  καὶ ἐπίσημο μέλος τοῦ Ἰουδαϊκοῦ  Συνεδρίου, ἦταν αὐτὸς ποὺ τόλμησε  νὰ παρουσιαστεῖ στὸν Πιλάτο καὶ νὰ

Μνημόσυνο του Νεοεθνομάρτυρα Κωνσταντίνου Κουκκίδη, 18 Μαΐου 2013

Η ημερομηνία της αυτοθυσίας του Νεοεθνομάρτυρα Κωνταντίνου Κουκκίδη, 27 Απριλίου (1941), εφέτος ήταν το Σάββατο του Λαζάρου, ημέρα κατά την οποία δεν τελείται μνημόσυνο από την εκκλησία μας.
Το ίδιο συνέβαινε  και κατά την Μεγάλη Εβδομάδα, καθώς και την εβδομάδα της Διακαινησίμου και το μνημόσυνο του Κωνσταντίνου Κουκκίδη θα γίνει το Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Με Λαμπρότητα Πανηγύρισε την Κυριακή του Θωμά, ο Άγιος Μακάριος Ξυλοκάστρου!

Την πανίερη μνήμη του εν Αγίοις πατρός ημών Μακαρίου Αρχιεπισκόπου Κορίνθου του Νοταρά, του εν Χίῳ ασκήσαντος και ενταύθα οσίως εν έτει 1805 τελευτήσαντος, πανηγύρισε την Κυριακή του Θωμά 12 Μαΐου 2013 με ιδιαίτερη λαμπρότητα και με την πρέπουσα εκκλησιαστική τάξη ο περικαλλής Ιερός Ενοριακός Ναός του Αγίου Μακαρίου στο Ξυλόκαστρο Κορινθίας.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι ο τιμώμενος υπό της

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Κυριακή των Μυροφόρων (Απόστολος της Κυριακής)

Οὐκ ἀρεστόν ἐστιν ἡμᾶς καταλείψαντας τόν λόγον τοῦ Θεοῦ διακονεῖν τραπέζαις᾽ (Πρ. ᾽Απ. 6, 2)
α. Μία θεωρούμενη παράδοξη ἀπάντηση, ἰδίως γιά τά σημερινά δεδομένα, εἶναι ἡ ἀπάντηση τῶν ἀποστόλων μπροστά στό κοινωνικό πρόβλημα πού παρουσιάστηκε στήν πρώτη κοινότητα τῶν ῾Ιεροσολύμων: μπροστά στόν γογγυσμό τῶν ἑλληνοφώνων πιστῶν κατά τῶν ἑβραιοφώνων ὅτι παραθεωροῦνταν στήν διανομή τῶν τροφίμων οἱ ἑλληνόφωνες χῆρες, οἱ ἀπόστολοι ἀρνοῦνται νά ἀσχοληθοῦν οἱ ἴδιοι μέ τό πρόβλημα. ῾Οὐκ ἀρεστόν ἐστιν ἡμᾶς καταλείψαντας τόν λόγον τοῦ Θεοῦ διακονεῖν τραπέζαις᾽ (Δέν εἶναι σωστό ἐμεῖς νά ἀφήσουμε τό κήρυγμα τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ καί νά

Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Άγιος Αθανάσιος ο Νέος, ο Θαυματουργός επίσκοπος Χριστιανουπόλεως +17 Μαΐου

agios athanasios neos thaumatourgos episkopos xristianoupoleosΟ Άγιος Αθανάσιος γεννήθηκε στην Καρύταινα της Γορτυνίας περί το 1640 μ.Χ. (κατά άλλους στην Κέρκυρα το 1664 μ.Χ.) και το κοσμικό του όνομα ήταν Αναστάσιος Κορφηνός.
Οι γονείς του ονομάζονταν Ανδρέας και Ευφροσύνη και είχαν ακόμη τρία τέκνα. Υποθέτουμε πως τα πρώτα γράμματα τα έμαθε στην γενέτειρά του και στην συνέχεια μάλλον φοίτησε στην περίφημη σχολή της μονής Φιλοσόφου και αργότερα, ως κληρικός, στην Κωνσταντινούπολη. 

 Όταν ο Αναστάσιος βρισκόταν σε ηλικία γάμου, οι γονείς του παρά την επιθυμία του να ακολουθήσει τη μοναχική πολιτεία, επέμεναν να τον νυμφεύσουν. Ο πατέρας του μάλιστα, χωρίς καν να έχει την σύμφωνη γνώμη του υιού του, τον αρραβώνιασε στην Πάτρα με την θυγατέρα ενός πλούσιου άρχοντος και στην

Άγιος Μακάριος Μύλων. Ένα ιστορικό εκκλησάκι της Σάμου με θαυματουργική παράδοση! +16 Μαΐου

Φορητή εικόνα του Αγίου Μακαρίου
από τον ομώνυμο ναό των
Μύλων Σάμου
Στο νοτιοανατολικό τμήμα της Σάμου και σε απόσταση 22 χλμ. από το Βαθύ, την ιστορική πρωτεύουσα του ακριτικού νησιού, βρίσκεται ανάμεσα σε απέραντους ελαιώνες και δροσερά περιβόλια εσπεριδοειδών το χωριό Μύλοι. Το χωριό κτίστηκε κατά τον 16ο αιώνα από τους πρώτους εποικιστές, που ήρθαν από την Πάτμο μαζί με τον Πάτμιο Νικόλαο Σαρακίνη και είναι ένα από τα παλαιότερα χωριά του νησιού. Την περίοδο του εποικισμού οι Μύλοι ονομαζόταν χωριό του Κιλίτζ Αλή Πασά, ο οποίος ήταν ο Τούρκος ναύαρχος, που επέτρεψε την εγκατάσταση μόνο χριστιανικών πληθυσμών στο νησί, και για μεγάλο χρονικό διάστημα ήταν η πρωτεύουσα της Σάμου. Αργότερα το χωριό πήρε την ονομασία Μύλοι από τους πολλούς νερόμυλους, που διέθετε παλαιότερα, αφού οι τρεις πηγές που βρίσκονται κοντά στο χωριό, τροφοδοτούν με τα άφθονα νερά τους τον ποταμό Ίμβρασο. Στα τέλη του 17ου αιώνα το χωριό ερημώθηκε εξαιτίας της ελονοσίας, που μάστιζε την πλούσια σε νερά περιοχή των Μύλων.

Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Ο καλόγερος και ο ποντικός! Μια ωραία διδακτική ιστορία!

Κάποτε χριστιανοί μου κάποιος μοναχός, έφυγε από το κοινόβιο και την ευλογημένη υπακοή και πήγε στην έρημο να γίνει ησυχαστής. Ο λογισμός του απαιτούσε να αφοσιωθεί μέρα νύχτα στη μελέτη και θεωρία του ονόματος του Ιησού Χριστού και μάλιστα στο μυστήριο της Τριαδικότητος του Αγίου Θεού.
Έτσι πίστευε ότι θα μπορούσε μέσα στην ερημιά και στη γαλήνη της ησυχίας να ενωθεί με τον Θεόν χωρίς μέριμνες και χωρίς σκοτούρες.