Σελίδες

Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Ἔρωτας καί γάμος: μυστήριο ἀγάπης...ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:
ΤΟΥ ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΦΑΡΟΥ:

Ἔρωτας καί γάμος: μυστήριο ἀγάπης


-Γιατ νομζουμε τν γμο μυστριο; Τ τ μυστηριδες χει;
Δν τν νομζουμε μυστριο πειδ χει κτι τ κατανητο, πως κοινχρηστη σημασα πονοε. Μυστριο εναι κθε συνντηση κτιστο κα κτστου, δηλαδ Θεο π τ μι κα νθρπου π τν λλη.
 Κα στν κκλησιαστικ γμο χουμε μι ττοια συνντηση, μλλον μι νωση, πως κριβς εναι μυστριο νανθρπηση το Θεο Θεα Λειτουργα. Φυσικ, μα ττοια συνντηση περβανει τ δυναττητα το μυαλο μας ν τν κατανοση πλρως.

-Μπορετε ν ξηγσετε περισστερο πς συναντται Θες μ τν νθρωπο στν γμο;
πως κριβς στ Θεα Εχαριστα. κε προσφρουμε τ λικ δρα μας (ψωμ κα κρασ) στν Θε κα Ατς μς τ πιστρφει γιασμνα, ς Θεα Κοινωνα.
τσι κα στν γμο προσφρουμε τος αυτος μας στν Θε κα τος λαμβνουμε πσω γιασμνους.

τ τ σημανει στν πρξη;
Γι ν τ ντιληφθτε χρειζεται ν θυμηθτε τ εαγγελικ νγνωσμα πο διαβζεται στν κολουθα το γμου.
Πρκειται γι τ πρτο θαμα το Χριστο, πο γινε στν Καν.
πως θ θυμστε, ταν τελεωσε τ κρασ Χριστς ζτησε ν γεμσουν ξη πτρινες στμνες μ νερ κα κατπιν ν τ σερβρουν.
 ταν πι κρασ κα γαμπρς πρησε. Κλεσε τν πεθυνο το τραπεζιο κα το επε:
 "λος κσμος βζει στν ρχ τ καλτερο κρασ κα κατπιν τ καττερο. Σ γιατ κρτησες τ καλ γι τ τλος;" (ωννη 2, 1-11).
Τ θαματα το Χριστο κα τν γων νομζονται σημεα, δηλαδ σημδια μις λλης πραγματικτητας. Στν περπτωση ατ Κριος μς δεχνει ποι εναι φυσικ φορ τν πραγμτων χωρς τν Χρη το Θεο κα ποι μ ατν.
Χωρς τν συνντηση Θεο κα νθρπου στν γμο, φυσικ του πορεα εναι ν φθνη κα ν κουρζεται.
ταν πραγματοποιηθ νωση ατ, φυσικς δεσμς νσωματνεται στ σμα το Χριστο, τν κκλησα, κα λαμβνει δυναμισμ προσμτρητο.

-Κα τσοι γμοι νθρπων πο δν συνδονται νεργ μ τν κκλησα πο τελον πολιτικ γμο; Εναι καταδικασμνοι σ φθορ κα συμβατικτητα; πραγματικτητα δν τ πικυρνει ατ.
Πολ σωστ. Στν περπτωση ατ πομνουν ο φυσικς δυναττητες κα ο καλς προθσεις.
Ο νθρωποι πο δν βινουν τ γμο ς μυστριο εναι νδεχμενο ν διαθτουν πολλς φυσικς δυναττητες κα πολ καλς προθσεις.
μως, χωρς τ συνντηση μ τ Χρη το Θεο ατς δν γονιμοποιονται.
Στηρζονται ββαια στν γωνιστικτητα τν δο συζγων, ποα μπορε ν εναι ξιοπρσεκτη, μπορε μως κα ν ξαντληθ.

-Δηλαδ Θες εναι ντελς πν π να ττοιο γμο;
χι ββαια.
Θες εναι παρν σ κθε καλ νθρπινη προσπθεια κα τν στηρζει.
Ατ συμβανει κα μ μ Χριστιανος· πολ περισστερο μ βαπτισμνους.
Δν περιμνει ν Τν πικαλεσθομε γι ν σπεση σ βοθεια.
μως, γι ν καταλβουμε τ διαφορ πρπει ν νατρξουμε πλι στ ρχτυπο τν μυστηρων, τ Θεα Εχαριστα.
 πρχουν νθρωποι πο γωνζονται στ ζω τους ν διορθωθον, λλοι πικαλονται τν δναμη το Θεο, χωρς μως ν κοινωνον Σμα Του κα Αμα Του. Δν εναι τ διο.
 Μ τ Θεα Κοινωνα νθρωπος προσρχεται ν νσωματωθ στν Χριστ ψυχοσωματικς ζων αἰώνιον", χι γι ν γνη πλς καλς νθρωπος λλ γι ν γιαστ κα ν ζση αἰώνια μαζ Του.
Τ διο κα στν κκλησιαστικ γμο.
 Ατς πο προσρχεται μ πγνωση δν κνει τποτε λλο π τ ν Το ζητ ν νσωματση τν γπη του στ δικ Του γπη, ν κμη τν γπη τν δο ν ποκτση μα λλη ποιτητα πρα π τ φυσικ, λλ κα ν ζση αἰώνια. Θυμηθτε τ φρση πο λγει ερας στ τλος το ρραβνα: "Βεβαωσον ατος τ παρ Σο γίᾳ ντητι",
καθς κα τν λλη στ τλος το γμου: "νλαβε τος στεφνους ατν ν τ βασιλείᾳ Σου, σπλους κα μμους κα νεπιβουλετους διατηρν ατος ες τος αἰῶνας τν αἰώνων".
 τσι γμος παρνει κοσμολογικς κα ντολογικς διαστσεις. νθρωπος φανερνει πνω του τν λθεια το κσμου: τν νιδιοτελ γπη…