Σελίδες

Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019

Εορτασμός Κυριακής μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού και 40ήμερο Μνημόσυνο Ιερομονάχου Πατρός Μαξίμου στο Βόθωνα της Σαντορίνης 15.9.2019

Στο σημερινό εορτασμό της Κυριακής μετά της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη περιοχή μας, βρεθήκαμε στον Ιερό Ενοριακό Ναό της Αγίας Άννης στο Βόθωνα της Σαντορίνης, όπου σήμερα είχαμε και το 40ήμερο μνημόσυνο του αειμνήστου Ιερομονάχου Πατρός Μαξίμου, όπου και διετέλεσε ως εφημέριος στην ενορία αυτή επί 22 συναπτά έτη.
Τα δείγματα από την μακρόχρονη πορεία του ως λειτουργός του Υψίστου,
ήταν ένας απλός ταπεινός και σεβάσμιος ιερέας με ιδιαίτερη εμπειρία και διάκριση.
Ο πάτερ Μάξιμος μέσα από την απλότητά του, το ήθος του, αλλά και την σιωπή του δίδασκε διαρκώς το ποίμνιό του.....
Είθε ο Αναστάντας Κύριος να τον αναπαύει εν χώρα ζώντων και να τον αναδείξει άξιο διάδοχο και συνεχιστή της ποιμαντικής του διακονίας.
   Όμως η Εκκλησία μας σήμερα Κυριακή μετά της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, μεταξύ των άλλων μας αναφέρει ότι, δεν θα σωθεί κανείς αν δεν εγκαταλείψει τα πάθη του και τον εγωισμό του, αν δεν δώσει τη ζωή του για το καλό και την αλήθεια, και αν δεν ακολουθήσει τον Υιό του Θεού, που είναι η όντως αλήθεια.
Αυτό ήταν το νόημα των λόγων του Ιησού, όταν κάποτε προσκάλεσε τον πολύ κόσμο, που τον ακολουθούσε πάντα, και του αποκάλυψε ρήματα ζωής αιωνίου.
Ο Κύριος δεν υποχρεώνει φυσικά κανέναν να γίνει μαθητής Του.
Οι μαθητές Του θέλει να είναι εθελοντές στην αλήθεια.
Γι’ αυτό χρησιμοποιεί για το παρευρισκόμενο πλήθος τα λόγια: «όποιος θέλει να με ακολουθήσει».
Η καλή πράξη έχει πράγματι αξία όταν η θέληση του ανθρώπου είναι στραμμένη ελεύθερα στο καλό, και όχι όταν ο άνθρωπος υποχρεώνεται να πράξει τα άριστα.
«Όποιος θέλει λοιπόν, να με ακολουθήσει», λέγει ο Κύριος.
Δηλαδή: Αληθινός μαθητής του Ιησού είναι εκείνος που συνταυτίζεται μαζί Του, που πορεύεται μ’ Εκείνον όπως τα πρόβατα με τον ποιμένα, που τον ακολουθεί στο καθήκον και τη θυσία στην εδώ ζωή, διότι έτσι θα ακολουθήσει μετέπειτα το Χριστό και στη δόξα Του, στην αιώνια ζωή.
«Όποιος θέλει να με ακολουθήσει», συνεχίζει ο Ιησούς, «ας απαρνηθεί τον εαυτόν του».
Δηλαδή, να παύσει να θεωρεί τον εαυτό του σαν το κέντρο του κόσμου, να σταματήσει να βλέπει τους άλλους σαν όργανα για τη δική του επιβίωση, και να αρχίσει να ζει πλέον για την ανθρωπότητα, για το καλό του κάθε ενός ξεχωριστά, με πλήρη υποταγή στο θέλημα του Θεού.
Πρόκειται για την αντίθετη στάση ζωής με εκείνη που εκδήλωσε κάποτε ο Πέτρος, όταν συμβούλευσε τον Ιησού να απομακρυνθεί από το μαρτύριο για να σωθεί ατομιστικά.
Ο Χριστός αξιώνει το αντίθετο:
Απαιτεί από τους φίλους και μαθητές Του την αυταπάρνηση, αφού άλλωστε, η γέννηση, η ζωή και ο θάνατός Του, υπήρξε συνεχής πράξη αυταπαρνήσεως και υψιπετούς κενώσεως.
Και όχι μόνο πρέπει να απαρνηθεί τον εαυτό του ο μαθητής του Χριστού, τους λέγει και πάλι ο Κύριος, αλλά οφείλει να σηκώνει ο καθένας ξεχωριστά «το δικό του σταυρό», όχι για μια φορά, αλλά σε όλο του το βίο.
Καλεί επομένως ο Θεάνθρωπος εμάς τους χριστιανούς να διακόψουμε κάθε σχέση με τον παλιό εαυτό μας, και να συμμορφωθούμε με το υπόδειγμα του σταυρωμένου Χριστού, υπομένοντες κάθε θλίψη και κάθε στενοχώρια που μας συμβαίνει, είτε κατά την εκτέλεση του αγαθού, είτε κατά την αποφυγή του κακού.
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι χριστιανοί θα πρέπει μοιρολατρικά να σκύβουν το κεφάλι σε καταστάσεις ανελευθερίας, βίας, διακρίσεων κ.λ.π.
Είναι ανάγκη πάντοτε να αγωνιζόμαστε, από τη θέση του ο καθένας, για τη θετική αλλαγή προσώπων, καταστάσεων και θεσμών.
Όταν όμως μια κατάσταση δεν μπορεί να αλλάξει με τίποτα, τότε την εναποθέτουμε στο Θεό, και Εκείνος μόνο γνωρίζει το αληθινό μας συμφέρον.
Σε κάθε περίπτωση, το να σηκώνει κανείς το σταυρό του, ζητείται από τον Ιησού επειδή ο χριστιανός έχει την ιδιότητα του ακολούθου Του, και όχι για άλλους λόγους.
Γι’ αυτό και επιμένει ο Χριστός στο: «Ακολουθείτω μοι».
Οι εντολές Του προσφέρονται δηλαδή σε εκείνους που πρόκειται, ή σε όσους ήδη τον ακολουθούν, και όχι για τους κακούς, ληστές, εγκληματίες και άλλους παρόμοιους, που παραμένουν έτσι, χωρίς μετάνοια
Ούτε επιτρέπεται να προκαλούμε εμείς οι ίδιοι τις οδύνες, δυσάρεστες καταστάσεις και στενοχώριες, ζώντας και πράττοντας ιδιοτελώς, διότι τότε δεν συγκαταλεγόμαστε στους μαθητές του Κυρίου.
«Διότι», επεξηγεί ο Ιησούς, «εκείνος που θέλει να σώσει εγωιστικά τη ζωή του, θα χάσει την πνευματική και μακάρια αιώνια ζωή.
Όποιος όμως θυσιάσει τη ζωή του για την ομολογία και υπακοή του σε μένα και την αλήθεια που σας διδάσκω, αυτός θα σώσει την ψυχή του στον μέλλοντα βίο, όπου θα κερδίσει την αιώνια ευτυχία».
Το μήνυμα του Κυρίου στο σημείο αυτό είναι η ασυγκρίτως μεγαλύτερη αξία της ψυχής από όλα τα πλούτη, τις τιμές και τις απολαύσεις του παρόντος αιώνος.
Αρνούμενος κάποιος το Χριστό, και ποντάροντας μόνο στην υλική του ευτυχία, είναι πλήρως χρεωκοπημένος και ανέκφραστα χαμένος, αφού χάνει την ψυχή του οριστικά και αμετάκλητα.
Και συνεχίζει ο Ιησούς:
«Οποιοσδήποτε», λέγει, «ντραπεί για μένα και τους λόγους μου, επηρεαζόμενος από τις περιφρονήσεις και τους χλευασμούς των ανθρώπων, αυτόν θα ντραπώ κι εγώ, θα αποκηρύξω και δεν θα αναγνωρίσω σαν δικό μου μαθητή, όταν θα έρθω κατά τη Δευτέρα Παρουσία μου με τους αγίους αγγέλους, περιβεβλημένος την απαστράπτουσα δόξα του Πατέρα μου».
«Όποιος ντραπεί για μένα και τους λόγους μου», λέγει ο Κύριος.
Υπάρχουν πράγματι σήμερα πολλοί άνθρωποι, που δέχονται γενικά και αόριστα το μεγαλείο του Χριστού, αλλά αρνούνται αρκετές απ’ τις διδασκαλίες Του.
Και αυτοί επίσης θα συγκαταλεχθούν με εκείνους που αρνούνται τον Κύριο της δόξης, σύμφωνα με τα λόγια του ιδίου.
Με τον τρόπο αυτό προτρέπει επίσης και τους ασθενέστερους εκ των μαθητών Του να συμμετάσχουν στα επακολουθήσαντα παθήματα και την ταπείνωσή Του.
Τέλος, για να μην λιποψυχήσουν οι μαθητές Του, δεδομένου ότι πολλά δυσάρεστα και αυστηρά τούς είπε ο Χριστός, για κινδύνους και παθήματα και κρίση των ανθρώπων, τούς αποκαλύπτει και το εξής:
«Σας λέγω αληθινά, τους λέγει, ότι υπάρχουν μερικοί απ’ αυτούς που στέκονται εδώ, οι οποίοι δεν θα δοκιμάσουν θάνατο, προτού να δουν την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος, την εγκαινίαση και την δυναμική, εκ του Παρακλήτου, επέκταση της Βασιλείας του Θεού επί της γης».
Πράγματι, σύμφωνα και με την προφητεία του Ιωήλ, όπως περίφημα την εξήγησε ο απόστολος Πέτρος μετά την Πεντηκοστή, η έκχυση του Αγίου Πνεύματος στον κόσμο εγκαινίασε την περίοδο της Χάριτος του Κυρίου, δηλαδή της Εκκλησίας, και τη φωτοφόρα Θεοφάνειά Του στις ανθρώπινες καρδιές.
Στη συνέχεια όμως μπορείτε να δείτε ανάλογες εικόνες του σημερινού εορτασμού, μέσα  από το αρχείο της ιστοσελίδας μας
Χρόνια Πολλά και Ευλογημένα!
Δείτε το βίντεο

Κλικ εδώ, για να δείτε περισσότερους εορτασμούς από το Βόθωνα της Σαντορίνης!

Πηγή: Αρμενιστής
























































 Πηγή: Αρμενιστής

 

 

 

 

Κλικ εδώ. Εορτασμός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στο Κοντοχώρι Φηρών Σαντορίνης Μεθεόρτιος Εσπερινός 14.9.2016 

 

 

 

 

 

 

 

Κλικ εδώ. Εορτασμός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη Περίσσα Σαντορίνης 14.9.2015 

 

 

 

 

 

 

 

Κλικ εδώ. Εορτασμός Εσπερινός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη Περίσα Σαντορίνης 13.9.2015

 


 

 

 

 

 

 

Κλικ εδώ. Εορτασμός Τιμίου Σταυρού στο Κοντοχώρι Φηρών Σαντορίνης 14.9.2014 

 

 


 

 

Κλικ εδώ. Εορτασμός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη Περίσσα της Σαντορίνης 13 & 14.9.2013 

 

 

 

 

 

Κλικ εδώ. Εορτασμός Υψώσεως Τιμίου Σταυρού στη Περίσσα της Σαντορίνης 13 & 14.9.2012, χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κλικ εδώ για να δείτε το μικρό εκκλησάκι του  Τιμίου Σταυρού  στο λαγκάδι της Μεσαριάς Σαντορίνης

 

 

 

 

 

Κλικ εδώ, για να δείτε περισσότερους εορτασμούς από το Βόθωνα της Σαντορίνης!

 

Κλικ στις ιστοσελίδες μας: Αρμενιστής, Εμείς και η Κοινωνία μας, Γιάννης Αργυρός Σαντορίνη